Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Gaastra Vapor -10?

  • Gaastra Vapor -10?

    Publicerad av kinetic på 21 juni, 2010 vid 14:27

    Går o väntar på en leverans (segel+mast) som verkar skjutas upp mer o mer så jag har börjat se mig om efter alternativ, har fått bra pris på nya Vapor -10 (funderar på 7.6, men de har även 8.4 samt 6.7 på lager, både vanliga och Technora) av en bekant. Första frågan är är det lönt att lägga till för o få Technora? O andra frågan är hur pass mastkänsliga är Vapor, funkar de med Powerex? Givetvis finns passande C100 Gaastra mast men eftersom jag har ett “gäng” med oanvända master så vill jag gärna förbruka de först…

    culing svarade 13 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • budda

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 14:33

    Om tecknora hade varit fördelaktigt hade inte alla pro seglare kört det på sina segel då!?

  • kinetic

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 14:55

    Fine då skrotar vi Technora 🙂 ! Då kvarstår mastfrågan, Powerex Z-Speed C100 + Gaastra är det katastrof eller “OK”?

  • swe-496

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 17:07

    Tecnora märker man nog mer skillnad på om man kommer upp i Formulastorlekar, att de sen har det i alla storlekar är mer en marknadsföringsgrej tror jag. Skönare med en lättare rigg från 10,0 och uppåt.

  • speedjanne

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 20:29

    Hej!

    Vilket svinmärke är det som inte levererar i tid?

  • kinetic

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 20:43

    SpeedJanne: Ser ut som om grejerna dyker upp kommande månadsskifte. Det är inte importörens fel, jag är nöjd med hans sätt att hantera/informera mig. Grejerna e betalda redan så jag skall ha dem, men jag behöver ett stort segel “så länge”, o nu när Vapor är så billiga så finns det utrymme att “investera”:grin:…

  • culing

    Medlem
    28 juni, 2010 vid 20:52

    Finns 7,6 och 6,7 på skidsport och jag har en beggad mast(Gaastras race 100) i nyskick för 4000:-.
    7,6:an är seglad 1 gång och 6,7:an är ny, både är stripade men det fixar man snabbt i solen.
    Ring Staffan på skidsport om du är sugen, 08-267076.

    Mvh

    Pär

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Gaastra Vapor -10?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.