Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Galenpanna eller geni?

  • sundheden

    Medlem
    12 september, 2023 vid 15:33

    Skulle bli en dyr historia vid Stenstrand med sina snälla bumlingar och vågperiod på 2.15 sekunder! 😄

    Men ärligt, för mig skulle det nog bli för mycket galet tryck! Är väl kanske ett bra alternativ om man ska satsa på trippel forward vid Pozo där mer fart och höjd behövs!

  • Stefan_Foil

    Medlem
    14 september, 2023 vid 15:30

    Geni!

    Har kört freerace G-10 fena i våg och freestylebrädor sen mitten av 90-talet. Ni som kört sen dess kanske kommer ihåg att Surfers pushade G-10 high aspect fenor för vågrädor när de kom runt typ -95.

    Är det on-shore och byigt som det ofta är i Sverige funkar det jättebra. Tidigare planing, bra höjdtagning, högre fart =högre hopp osv. Självklart inte bäst i perfekta sideshore förhållanden men hur ofta har vi det i Sverige om man ska va helt ärlig? Vanliga gippar och onshore vågridning funkar finfint med slalomfena.

    G-10 tycker jag är perfekt, behöver inte va kolfiber men är det sandbotten så varför inte. Är i vilket fall som helst lätt att laga/slipa till ett hack i fenan. Numera kör jag mest foil på Torö och har inga problem med stenar då det inte är så långgrunt och man känner till de som finns.. Men har ofta kört på sten på Öland och Gotland med foil. Men lätt att fixa så inga problem.

  • sailortrash

    Medlem
    16 september, 2023 vid 18:41

    Är inte slalom-wave ett nygammalt koncept? Har för mig jag ägt en mistral en gång i tiden som var just det (typ 80 l)…

    Kan inte säga atr jag testat men lär ju kännas lite stabbigt svängarna. Kanske risk flr tailwalk oxå…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Galenpanna eller geni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.