Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gålö 15/8-10

  • gålö 15/8-10

    Publicerad av robosurf på 15 augusti, 2010 vid 20:47

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=5Irg7DsWMvs”]YouTube- SkälÃ¥ker windsurf 15/8-10[/ame]

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=B7YI08hziKA&feature=channel”]YouTube- skälÃ¥ker 2. windsurf 15/8-10[/ame]

    zurfman svarade 13 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • electric

    Medlem
    15 augusti, 2010 vid 22:24

    Jaha. Så fick jag bekräftat det jag misstänkte: jag skulle valt Skälåker istället för Sandvikens brygga. Där var det nämligen bara vind till och från; jag hade planing med 6.7 bara en halvtimme av den en och en halv timme som jag var på vattnet. I morgon (måndag 16/8) blir det nog Skälåker …
    /Lars

  • trimmarn

    Medlem
    15 augusti, 2010 vid 23:09

    Det var ungefär samma utdelning på Gålö. Jag fick en halvtimme planing av en timme på vattnet. Hoppas på morgondagen.
    pdr

  • patriks

    Medlem
    16 augusti, 2010 vid 20:59

    Var det surfbart idag? Vad tror ni om morgondagen?

  • electric

    Medlem
    16 augusti, 2010 vid 21:30

    Betr hur det var månd 16/8: Det var BRA! Jag stack ut på vattnet kl 15. Då hade Getwet kört sedan kl 11! Jag gav upp kl 18. När jag drog därifrån var det fortfarande folk som kom och riggade! Det var ju 15 m/s vid Landsort då, här inne vid Skälåker var det säkert 10 m/s. Inte hela tiden, men stor delar.

    Jag körde själv 6.7 kvm hela tiden, vilket var perfekt frånsett lite överriggad i en del byar, men det fanns sådana som körde mindre än 6 kvm och andra större än 7 kvm.

    Kort sagt en bra dag vid Skälåker, med massor av fok (både vindsurfare och kitare). Ska försöka lägga upp nån bild eller film om jag lyckas få loss den ur den ur min nya Androidmobil.

    Hur det blir i morgon (tisdag) vågar jag inte spå. ABC-vädret kl 22.30 angav ONO 6-10 m/s (och de sade “frisk vind”) så det finns ju i alla fall chans.

    /Lars

  • zurfman

    Medlem
    16 augusti, 2010 vid 21:36

    Vid Österskär var det nordost med byar ifrån ost, ganska stökigt i området runt själva stranden.
    För mig gick det dock mycket bra att hantera det förutom en gång när jag fick spin out o sen skulle häva den i de byiga förhållandena, då skar brädan ned i en båt/vind-våg (2 håll), landade bra (o seglet la sig snyggt i vattnet, dit jag försökte få det)
    Vinden var ganska digital där (på/av). Synd om vindsurfingskole-eleverna idag (närmast stranden var det nästan nordligt o väldigt litet vind tills de kraftigaste byarna kom).

    Längre ut i Trälhavet (närmare Trälhavsgrunden) var det också varierande styrka men klart stabilare vindar o starkare, ostnordost. Riktigt skön shorts-segling (vattnet är varmt!)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gålö 15/8-10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.