Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Gamla formula prylar i garaget?

  • Gamla formula prylar i garaget?

    Publicerad av klang på 16 juli, 2013 vid 08:54

    Halloj,

    Tänkte försöka få igång lite surfbuddies att köra formula. Eftersom det är en liten tuffare utmaning än vanlig vindsurfing så är det många som tvekar innan de köper på sig formula prylar. Därför tänkte jag att vi skulle försöka förenkla detta lite.

    Jag har själv kört aktivt lite mer än ett år, det började som speed träning, men jag är nu helt frälst och kör mest formula. Jag tycker det är galet roligt, men det är få att leka med i skåne.

    För att ändra på detta så tänkte jag försöka leta ihop dammiga formula prylar som ni har i garaget som man fortfarande kan använda, och dirigera om dessa till nya förmågor.

    segel+mast, (rek: 9-10 m2)
    fenor, 65-74cm
    bommar (runt: 220-290cm)
    brädor

    Det skulle vara riktigt roligt om vi får igång formula i Sverige igen… Själv tänkte jag låna ut min förra formula bräda, mast, och en gammal fena. Men det behövs segel o bom…

    Så om ni kan tänka er låna ut lite dammiga prylar, eller sälja det oförskämt billigt så hör av er. Kanske ett långskott… vi får se 🙂

    swe-496 svarade 10 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mr-jibe

    Medlem
    17 juli, 2013 vid 15:15

    Mycket bra initiativ av dig! Själv är jag också ny inom formula sedan drygt ett år tillbaka och är förmodligen en av de yngre (19år) av de som brukar beskrivas som “korpulenta 50åringar” 🙂 Synd bara att du bodde i rapsböndernas rike annars hade jag kunnat haka på tåget och sälja ett 10kvadratssegel…

    Nåväl, lycka till!
    Kristofer

  • klang

    Medlem
    18 juli, 2013 vid 15:24

    Härligt Kristofer!

    Riktigt kul med unga förmågor. Vi behöver fler som du!

    Vi är ett härligt gäng med korupulenta 50-åringar som åker runt på Formula träningsläger och tävlingar, super trevligt. Tror att du skulle tycka det var kul att haka på, ty trots krokiga ryggar och räfflade ansikten så beter vi oss gubbar “väldigt ungdomligt”… åtminstone efter ett gäng voltaren och sportdryck… hahaha… nej… skämt o sidor.

    Om du känner dig sugen på att ta ett steg till med din Formula så skulle det vara kul om du kunde komma ner till Varberg i September och race:a lite. Härlig stämning, och tips får man vare sig man vill eller ej ;-). Och vi kan säkerligen fixa så att du kan samåka med någon av 08:orna. Dessa är ovanligt trevliga trots sin geografiska placering 🙂

    Samtidigt vill jag uppmanar alla som kör Formula att hänga med till tävlingarna. Det är inte själva tävlingen i sig som är prylen för många av oss, utan att köra och snacka surf. Det är fler med mig som precis har kommit igång, så det är rätt bra tillfälle att haka på nu.

  • klang

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 05:23
  • swe-496

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 08:29

    Mr Jibe…
    Vart brukar du köra Formula? Häng med och kör med oss gamla rävar som kör här i Stockholm.
    Vi brukar försöka samordna så vi kör flera stycken på samma ställe. Det är bra mycket roligare då det ofta blir lite racestämmning när vi tränar…

    PM:a mig om du vill hänga på.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Gamla formula prylar i garaget?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.