Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gammal C-kite 18-20 kvm köpes

  • lima-ko

    Medlem
    28 maj, 2012 vid 08:04
    Nolcap;689639 wrote:
    Nyfiken, vad gör ni med dessa gamla kites? Klipper ni sönder dom för att använda duken vid lagning av nyare kites??? Ju större desto mer duk.

    Jag har en Cabrinha 17 kvm från 2004 som bara ligger och skräpar, menar ni att den kan vara användbar att kita med?
    /CC

    Vi använder de som solskydd på stranden du vet =P.

    Skämt åsido, vi kör självklart med de, perfekt när man ska träna nya trick i lättvind, bara att parkera draken och åka med.

  • nolcap

    Medlem
    28 maj, 2012 vid 21:18

    Nu blir jag sugen att testa bara för det. Sist den var uppe 2008 så var det en som undrade om jag tagit med ett monster till stranden.
    /CC

  • skanepaul

    Medlem
    29 maj, 2012 vid 10:58

    Lättvind??? Det får nog fan blåsa varjefall en 6m/s i byarna om dessa gamla kites ska funka fullt ut, särskilt om man ska kroka ur.

    Den enda jag hört ska funka ok är Rhino 2 18-20m2, varjefall enligt coola Toby på kiteforum….

    Cabrinha Blacktip 17m 03 funkade sådär i 5m/s varjefall.

  • xshaolin

    Medlem
    29 maj, 2012 vid 13:16

    Ja jo absolut…jag kan ju beskriva vad som funkar med min lättvindare som är från 2012, tror inte det hänt såååå mycket sedan de gamla tubesen…men ni kan bedömma själv…
    Jag har en RRD Addiction MkIII 18 Kvm och väger 73Kg.
    Kör jag med min RRD 10 Knots Ltd bräda kan jag köra och ta höjd med den i 3.5 msek (sviiintråkigt men det går) i medelvind och hoppa och göra backrolls och öva på enklare trick i 5 msek medelvind.
    Det är en high aspect drake så man bygger liksom upp speed och så drar man på hopp.
    I 6 msek flyger jag som en vante och i 7 msek börjar jag bli överrigad och måste använda full depower…

    Jag har kört den back to back med flysurfer deluxe 15 kvm och skulle nog kunna säga att de har ungefär samma drag men olika flygkarakteristik.
    Dock hade jag ju hellre tagit flysurfern ändå pga klumpigheten i dessa rymdskepp tubes…och de är ju inte direkt lätta att vattenstarta om du skulle klanta dig när du övar trix. Det går dock fint i 5msek och ibland i lägre om man powerlaunchar den rätt ned i vindfönstret genom att rycka bägge mittlinorna…

  • pewe

    Medlem
    29 maj, 2012 vid 16:21
    dadil;689640 wrote:
    Nitro från 03/04 var en fin årgång…

    Pewe 2006 var en jäkligt fin årgång!

    Fan vill osså ha en rhino2 20kvm!

  • curry

    Medlem
    29 maj, 2012 vid 20:53

    det är nästan lite EH hype över detta alltså.

  • dadil

    Medlem
    29 maj, 2012 vid 22:25

    ja, ni har rätt. stora gamla c-kites suger.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gammal C-kite 18-20 kvm köpes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.