Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gammal Naish AR 5 erfarenheter

  • Gammal Naish AR 5 erfarenheter

    Publicerad av jap på 4 september, 2003 vid 15:13

    Tjena,
    är det nåon som har erfarenheter av Naishs AR 5 drake.
    Har hört att den ska vara svår att vattenstarta men att det är en jäkla kraft i den,

    någon som vill göra ett utlåtande?

    mkt tacksam för svar

    sidpiraya svarade 20 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • draksurfarn

    Medlem
    4 september, 2003 vid 18:59

    Den är bra.

  • pet

    Medlem
    5 september, 2003 vid 08:21

    Min 9.5 AR5 har efter några års användande blivit riktigt opålitlig i starka vindar( då man vill ut med just den storleken). Den svänger lite hursomhelst eller inget alls. Den wobblar runt i luften och har börjat flaxa. Antar att den är lite lös o sliten nu, den kan nog betraktas som pensionär. Men i sina ungdoms dagar tyckte jag att den flög jättebra. Dom största Ar5 sägs att vara lite väl tröga. Om du ska köpa en ar5 bör den nog se mycket fräsch ut. Man kan ju få dom tokbilligt nu.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 september, 2003 vid 11:29

    Tja!
    kör en 11,5 och som föregående skrev så är den rätt mystisk när det brallar på, min har en förmåga att inte svänga alls ibland då det blåser. Men ett jätteplus är dock att jag (i liten vind och om man jobbar lite med draken) ibland kan köra när polarna tvingas köra med mycket större drakar…

    …inga problem att vattenstarta dock

    /Johan

  • skutt

    Medlem
    5 september, 2003 vid 11:46

    Hörde från en kitare som hade liknande problem ostadig i senit om man inte höll ett örnöga på den kunde den sticka åt vilket håll som helst .

  • andi_j

    Medlem
    5 september, 2003 vid 11:53

    Tja
    Att draken är instabil i senit och att den kan sticka hur som helst har inget med Naish att göra. Ni skulle se min wipika 8,4 lika nervös som Thorsten Flink! grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 september, 2003 vid 12:05

    torsten flink…. yeah! tongue.gif

    vbg nästa eller?

    /wretan

  • melker

    Medlem
    5 september, 2003 vid 12:55

    Jag kör en gammal naish R3 7.0 när det brallar som mest och den är faan stabilare än Micke Persbrandt.

  • zoolander

    Medlem
    5 september, 2003 vid 15:34

    Micke Persbrandt…. yeah!

    vbg nästa eller?

    /team vind imorron någon till näset?

  • sidpiraya

    Medlem
    5 september, 2003 vid 22:13

    mm näset… näset..

    Klart som fan blir näset i morn… det ska ju vara hård rock där 🙂

    /mr bandanaman

  • bosseg

    Medlem
    6 september, 2003 vid 07:47

    Att AR5 känns ostabil när det brallar i beror oftast på att man kör den förmycket på framlinorna, skotar man hem för mycket blir baklinorna slaka och draken blir svårstyrd och lever sitt eget liv. När det blåser mycket och man kör den på framlinorna så är det bara att dra åt sig bommen lite när man vill ändra riktning på draken.
    /B

  • kitelife

    Medlem
    6 september, 2003 vid 17:49

    Svar till:


    mm näset… näset..

    Klart som fan blir näset i morn… det ska ju vara hård rock där 🙂

    /mr bandanaman

    [/ QUOTE ]

    Hårdrock eller reggaefestival i kbh.? fan mannen åka på sånt utan att ringa mig först ; ( på den! mannen…)

    P a n somoxåvilleföljamedmenintefickförhundarna…

  • sidpiraya

    Medlem
    7 september, 2003 vid 09:20

    a shit det borde jag ha kunnat räknat ut att du ville med, jag lovar jag ska ringa dig nästa gång 🙂

    /Michael

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gammal Naish AR 5 erfarenheter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.