Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies gammal och fin eller ny och sliten?

  • gammal och fin eller ny och sliten?

    Publicerad av ollefax på 10 januari, 2004 vid 10:40

    Jag ska till och köpa min första kite och har ganska begränsat med pengar. Så nu funderar jag på om man ska köpa en ny och sliten eller en gammal i nyskick? Gör det något om den är lagad eller ska man passa sig för det?

    kotivoito svarade 20 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • patrikol

    Medlem
    10 januari, 2004 vid 11:06

    Köp inte äldre än 02 små lagningar som inte sitter i sömmar eller någon annan känslig punkt är ingen fara se bara till att dom är lappade ordentligt på båda sidor och om det är en större reva även sydd hos en segelmakare. Nyare är ju alltid bättre men den får ju inte vara så sliten att den inte håller om den är lite smutsig har ingen betydelse. Glöm sedan inte att blåsa upp den och kolla så att den håller luften. Du är rätt på det nu, för du kan få en jättefin 03 kite för halva priset! Till sommaren blir allting dyrare pga. att efterfrågan ökar av alla nybörjare som vill ha beg. kite.

  • kotivoito

    Medlem
    14 januari, 2004 vid 22:34

    Jag tycker också att du ska kolla foil. Som inte ska blåsas upp och som är bra att ha på snö. Ju. Men dom är inte så dyra heller.

    Mypa

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies gammal och fin eller ny och sliten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.