Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gammal WC-seglare gifter sig i helgen

  • Gammal WC-seglare gifter sig i helgen

    Publicerad av andersbq på 19 oktober, 2007 vid 19:30

    Lite skvaller; imorgon lördag 20/10 så gifter sig Håkan Adner med Annelie i Öckerö Gamla Kyrka. För er som inte kan hela surfhistorien, så seglade Håkan världscuptävlingar för F2 runt 87-89, på den tiden då det inte bara var att anmäla sig utan när varje märke hade typ 6 platser tillgängliga.
    Här är Håkans mailadress: :santa:
    hadner@volvocars.com

    andersbq svarade 16 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • speedjanne

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 19:37

    Min granne i Hällsvik,Torslanda… Han och jag seglade Topper och Laser ihop .Spelade hockey på Dammen i -15C snyft!!! han hade en bror som heter Sven som var en av dom första som sågade av brädor så det blev sinkers eller???

  • kris

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 08:11

    Var det inte Sven som var med bland dem som sades ha “upptäckt” Apelviken?
    Får väl bidra med min jag-mötte-Lassie-historia då 🙂 : jobbade med hans respektive för många år sen och köpte då en gammal 2-delat alumast av honom (den oxiderade f ö och sprack upp på något konstigt sätt *s*)

    Janne, vadå hade en bror? Det låter som han inte längre är i livet?

  • andersbq

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 08:16

    Jodå Sven is still alive, här är förresten en bild på hans sinker, den är dock sedan länge inte längre “alive”

  • mawione

    Medlem
    22 oktober, 2007 vid 19:14

    Sitter inte mastfoten lite väl långt fram? 🙂

  • kamaaina

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 11:21

    @mawione 423899 wrote:

    Sitter inte mastfoten lite väl långt fram? 🙂

    Antar att man seglade dessa med 3 kant segel, därav mastfotsplaceringen

    //F

  • aronh

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 12:51

    Ganska bred stance på den också. Kanske behövs eftersom den knappt har någon volym i tailen.

  • andersbq

    Medlem
    23 oktober, 2007 vid 14:05

    Vill inte påstå att den var perfekt byggd 1980-81. Men denna bräda kom till när aluminiummasterna var typ 4 meter och träbommen 2,75 lång…
    Varken glasfiberfenor eller fotstroppar fanns i serietillverkning någonstans i världen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gammal WC-seglare gifter sig i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.