Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Går du i våtdräktstankar? Kolla in denna tråd:

  • regfellow

    Medlem
    22 november, 2010 vid 09:51

    killen jämför en lyxmodell av ena märket och en standard av de andra, men annars är det bra info!

  • hydrolift

    Medlem
    22 november, 2010 vid 10:16

    Någon annan med problemet normalkropp – extremt stort huvud? Syns inte i normaltillstånd då jag för övrigt är perfekt proportionerlig i alla avseenden men det gör att jag inte kan köpa våtdräkt/väst med inbyggd huva. Om man kunde välja separat huvstorlek hade det varit greit.

  • falle

    Medlem
    22 november, 2010 vid 11:31

    Tja,
    Jag har använt Matuse Tumo i ett år nu (5/4/3 med huva) och jag upplever den som supersmidig. Den har verkligen alla fördelar som skrivs i tråden. En nackdel för oss som säljer dräkten är att den är byggd efter små japaner; en Matuse Medium passar inte en som vanligtvis har medium i dräkt.

    Falle
    http://www.fahlensurf
    http://www.kite.nu
    http://www.sup.se

  • above_the_law

    Medlem
    22 november, 2010 vid 11:37
    Regfellow;640274 wrote:
    killen jämför en lyxmodell av ena märket och en standard av de andra, men annars är det bra info!

    Jo, fast läs hela tråden… Jämförelser mot bl a Billabong Gold 6/5/4 och O´neill Heat mfl.
    Själv kör jag O Psycho 2 6/5/4 sedan tre säsonger och är fortfarande mer än nöjd… Dock intresserad av lime stone fördelar, ff a att den torkar fortare mellan sessions och inte väger lika mycket p g a att den inte suger åt sig så mycket vatten.

    Någon mer som har erfarenhet av t ex Tumo vs Xcel, RC och O?

  • luuddee

    Medlem
    22 november, 2010 vid 13:28

    Har kört Billabong och Xcel. Fastnade för Xcelen då jag tycker den är varmare och tätare. Har kört den 2,5 år nu och är mer än nöjd. Känns fortfarande smidig för tjockleken och läcker extremt lite jämfört med andra dräkter man bara kört någon sässong med.

  • regfellow

    Medlem
    22 november, 2010 vid 20:50

    Bamboo charcoal, som finns i NPX dräkter, skall ha underverksegenskaper med. Tycker det är lite skralt med info om dräkter generellt, men det är väl för att det är så individuellt vad man gillar.

    Dock kan jag vara utan alla 18 olika inovativa buzzorden och istället vilja ha enklare info: funkar bäst till surf, men är hyfsad till kitesurf, windsurf. Är lagom i 7-15 grader i vattnet och i luften. Går att förstärka med ull/thermolight tröjja och byxor ner till 3-5 grader sedan blir det en 6/4a. Enkel att komma i och ur. Kan man även lista lite för/nackdelar vore det bra. De brukar ju vara både för och nackdelar rörande våtdräkter. Konsumenterna i detta fallet är nog ganska mogna och medvetna som förstår att man inte kan få allt.

  • haze

    Medlem
    22 november, 2010 vid 21:17
    Regfellow;640332 wrote:
    funkar bäst till surf, men är hyfsad till kitesurf, windsurf. Är lagom i 7-15 grader i vattnet och i luften.

    Allt som funkar till vågsurf funkar till kite såklart. Är oftast till och med bättre tycker jag personligen. Betydligt mer rörlighet vad jag har märkt i en vågdräkt..

  • sourra

    Medlem
    22 november, 2010 vid 21:26

    Kite kan slita bra kring midjan så det är inte per automatik så att den perfekta vågdräkten är den perfekta kitedräkten men visst duger det. Så länge det inte är en H-bomb med batteripack vid njurarna dvs…

  • luuddee

    Medlem
    23 november, 2010 vid 07:21
    Regfellow;640332 wrote:
    Bamboo charcoal, som finns i NPX dräkter, skall ha underverksegenskaper med. .

    Jag tycker xcel dräkten jag har är varmare än deras nya med Bamboo charcoal i. Vissa säger det gör underverk men jag tycker det blir något kallare.

  • skotten

    Medlem
    23 november, 2010 vid 13:19

    I am still having no problems with my mystic single layer 5/3… isnt the real issue with feet and hands for you guys as well? The rest of me is always fine, but mine are always freezing when it starts to drop.

  • waimeadude

    Medlem
    24 november, 2010 vid 00:21

    Men då får man ju ha neoprenlukten på flaska sen då. Den är i alla fall för mig starkt associerad med lyckan av en god session.

    hmm kan man ha den som deo kanske?

  • milkman

    Medlem
    24 november, 2010 vid 04:46

    Tony. Köp tumvantar.
    För fötterna så tar du med dig lite varmvatten i en thermos som du häller i skon efter du tagit på den. Jag brukade tejpa runt fötterna så att det inte fanns en chans att det spolade in vatten i skorna och vantar också. Vanlig packtejp funkar bäst och kostar 20kr per sässong 🙂
    Då slutar du frysa. Men tänk på att aldrig stå stilla på vintern – no beach talks.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Går du i våtdräktstankar? Kolla in denna tråd:

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.