Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Går SS RPM att launcha själv med hundkrok?

  • Går SS RPM att launcha själv med hundkrok?

    Publicerad av serotonin på 3 januari, 2011 vid 18:38

    Är på jakt efter en 8-9m kite. SS RPM verkar helt ok men kan man launcha den med en hundkrok själv? Har tidigare nästan enbart kört cabrinha och de är ju superlätta att launcha själv.

    pjoter svarade 13 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • larssa

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 19:25

    Ja det går bra.
    Jag har en 8:a till salu om du e intresserad: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=30868&title=rpm-2009-8kvm&cat=9

  • pjoter

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 10:04

    alla uppblåsbara kites går väl fint att launcha med hundkrok?

    Fast jag förstår inte vad man ska ha hundkroken till om man håller till på en sandstrand.

  • acemattias

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 14:17
    pjoter;643550 wrote:
    alla uppblåsbara kites går väl fint att launcha med hundkrok?

    Fast jag förstår inte vad man ska ha hundkroken till om man håller till på en sandstrand.

    Starta ar inga konstigheter, men att landa sjalv utan hundkrok kan vara knepigare (alla kor inte Caution/FS:wink:)

  • skotten

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 18:18

    haha of course, pretty much all the kites are ok to launch with a hook with bar out…

    I do it with my RPM all the time from my Landrover while you are all out working during the day : )

  • pjoter

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 21:52

    klart man kan landa nästan alla kites själv, iaf om man kör 4-5 linors kites. Kolla in cautions hemsida hur man gör. Funkar grymt varje gång, lite läskigt första gångerna bara. 🙂
    Gjorde så redan på min första fuel -04.

    Hundkrok är klart överskattat.

  • vogon-jeltz

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 14:05

    Känns dock lite mer safe om man inte bara kör i 6 s/m.

  • pjoter

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 00:09

    tjae… kanske det kanske. Dock har jag sett kites studsa och rulla i byig vind när de suttit i hundkrok. Lär man sig landa så den lägger sig med LE mot vinden direkt så ligger den fint på stranden, dock lite värre med gräs där den lätt kan börja glida.
    Lika lätt som att starta den själv ungefär.

    Men alla gör som dom vill och klart säkrast är ju att ha någon som fixar det åt en.

    Hehe, förresten, En kite som flyger i 6s/m är rätt grym på lättvind. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Går SS RPM att launcha själv med hundkrok?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.