Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Garda sjön boendetips??

  • Garda sjön boendetips??

    Publicerad av mag på 13 mars, 2010 vid 21:15

    Nej, jag ska inte sälja vågbrädan!
    Nej jag har inte blivit knäpp, för att jag inte tar med surfutrustning på semester. Och åker till plattvatten. Tar med ett gäng cyklar istället!

    Tänkte bo bl a vid gardasjön på camping. Gärna vid ett surfcenter om andan trots allt faller på. Parkering vid sjön ska ju dessutom kosta skjortan så om man kan segla vid campingen är det bra. Tjejen vill kanske också segla. Vi får se.

    Tips på camping mottages.
    eller prisvärt B & B. Juni- juli.
    Magnus

    getwet svarade 14 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • svenne

    Medlem
    13 mars, 2010 vid 21:47

    JP-testcentret i Torbole har parkering som det har varit okej att slagga på mot en liten summa. Om det är så nu vet jag inte (det var i alla fall så för några år sen), men dra ett mail och fråga! Femton meter från vattnet.

  • mag

    Medlem
    13 mars, 2010 vid 23:30

    Tack för tipset!
    Fler som har bra tips?
    /Magnus

  • getwet

    Medlem
    14 mars, 2010 vid 09:42

    Det finns campingar lite här o var längs med sjön. Straxt norr om Malcesine på östra sidan finns det ett mindre samhälle med två eller tre campingar som håller hög kvalite. Där finns det också en mindre väg som leder upp till kabinliften som sedan tar dig vidare upp till toppen av Monte Baldo, ett besök där är ett måste om luften är klar.
    Det mest frekventerade surfspotet är precis som Svenne påpekar Torbole, där är det bäst på efm men knökfullt beroende på säsong. Morgonsurfet sker däremot i närheten av Malcesine som också är en oerhört vacker stad, jag tycker nog att den är bland dom vackraste runt hela sjön, halvön Sirmione längst ned i söder är också värt ett besök men här surfas det inte.
    Bäst är att bo på östra sidan så man får kvällssol och slipper gassande sol på morgonen.
    Jag är inte helt säker nu, men jag kan inte påminna mig om at det finns någon camping direkt vid surcentret i Torbole, däremot en parkering. Så det blir nog till att bo straxt söder om och sedan ta en cykeltur om du vill surfa.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Garda sjön boendetips??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.