• Publicerad av anonym-anvandare på 6 juni, 2001 vid 17:17

    Hej
    Jag såg i en tidigare “thread” att Ola tänkte sig till Garda med familjen. Var lite i samma tankar, men jag kan dock tänka mig att bo på camping… Var kan man hitta “spot-info” om Garda (på i-net)? Vilken camping skall man bo på? Var är bäst att köra? Etc. etc. All info och gärna länkar mottages tacksamt.

    /Mem

    anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • beachboy

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 10:53
  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 11:53

    Jag var förbi Garda i september förra året. Du skall bo på norra änden i Riva eller Torbole, Det finns mängder med campingar som ligger precis vid stranden. Några är kombinerade med surfcentra där det går att hyra grejor om man vill. Nackdelen med Riva jämfört med Torbole är att du har rak pålandsvind på eftermiddagen vilket gör att du få kryssa ut ca 300 meter för att få bra vind. Å andra sidan ligger det närmare sjöns västra branta sida vid vilken det blåser klart mer än på Torbolesidan. Det blåser norrifrån på förmiddan, sen blir det lugnt mitt på dan varefter det blåser söderifrån (hårdare) på eftermiddan.
    /Kråkan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 16:12

    Tänk på att morgonvinden kommer från Norr och då är Riva och Torbole kass. Om man ska upp klockan 4-5 på morgonen och köra vill man ju inte åka ner till Malcesine.

    Mitt tips är därför att bo i Malcesine om du tänkt köra på morgonvinden. När den lägger av vid 10-11 kan du i lugn och ro ta hand om familjen, käka lunch mm och sedan åka till Torbole för att köra ett par timmar på eftrmiddagsvinden som kommer från Söder.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 17:39

    Vad jag förstår så blåser det bäst där sjön är som smalast. Enligt Surfsport 3/4 1996(!!!) så finns det ett ställe på västra sidan, typ mittemot Malcesine som heter Piere och det skall vara bra. Någon som känner till det?

    Hur bra blåser på morgonen? När börjar nästa “pass” uppe i Norr..?

    Känner du till ngn Camping som ligger i Malcesine vid stranden så att man kan vara “riggad och klar” på morgonen…?

    /Mem

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 20:40

    Hej

    Har faktiskt hittat en hyfsad sida i NL – http://web.inter.nl.net/users/native/surfspot/italy/garda/ita_gard.htm för intresserade..

    /Mem

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 23:29

    “Piren” är en slags halvö på västra sidan av sjön på vilken det står ett hotell. Där bläser den sydliga vinden bäst(Ora)men det finns absolut ingen chans att stanna där med bilen eller att parkera utom om man är gäst i hotellet. polisen ger böter så fort man stannar och lastar av sakerna.
    Men det finns en “Shuttle Service” från Riva till hotellet och Surf Stationen som ligger där.

    En annan möjlighet är att kryssa upp från Riva eller Torbole. Men man får inte komma närmare stranden än 150 m p g a sprängarbeten som pågår där(det förekommer ganska mycket ras frän klippväggarna)

    /Stefan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 juni, 2001 vid 08:39

    Litet tips: Lämna inget på stranden, själv låste jag fast mina grejjer på stranden bara för att nästa dag hitta dem hos ägaren som ville ha 500 spänn för att ge tillbaks dem………………
    Polisen bara skrattar………….
    //Mexi

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juni, 2001 vid 06:38

    .

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juni, 2001 vid 06:44

    Vet någon var man kan hyra schysst utrustning? Funderade på om man inte skulle ta med sig mycket mer än hängsele och våtdräkt eftersom vi skall bila lite i Italien efter veckan på Garda. Då kan det vara lite jobbigt att ha utrustningen att släpa på åxo..

    /Mem

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.