Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GBG före jobbet, måndag

  • GBG före jobbet, måndag

    Publicerad av glader på 27 april, 2008 vid 15:47

    Tänkte gå ut imorgon måndag 28/4 och köra en sväng i gryningen och fram till ca 8. Helst Fiskebäck, Krossholmen eller annan city-spot. Någon mer som skall ut? I annat fall får jag nog ta turen till grunda Torkelstorp.

    hakuna svarade 16 år sedan 10 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • johan_gbg

    Medlem
    27 april, 2008 vid 19:14

    Jag är sugen på att dra ut, men jag kommer nog lite senare. Typ vid 8-9, Fiskebäck är givet!

    /Johan

  • glader

    Medlem
    27 april, 2008 vid 20:08

    Hrm, det ser så himla ostligt ut nu och gränsvind. Tar Krossholmen i alla fall. Tryggare och öppnare vind.

  • danneman

    Medlem
    27 april, 2008 vid 20:20

    fan va gött med lite surf efter jobbet perfekt för TT , Lejet hade givetvis vart att föredra men med ny planka får det bli TT hoppas vinden håller i sig:crazy: ses där gubs!

  • surfar_hy

    Medlem
    28 april, 2008 vid 07:40

    Hej,

    vart går du i med prylarna om du kör Krossholmen? Parkerar du nära Pentas testanläggning?

    Hälsningar, Hy.

  • glader

    Medlem
    28 april, 2008 vid 09:03

    Jag har faktiskt aldrig surfat där 😉

    Såg bra ut på kartan bara. Där och kollade imorse 05:45 men vinden var lite klen så jag åkte till jobbet istället. Såg helt ok ut att gå i vid segelklubben bredvid penta.

    Planerar att testa imorgon bitti igen om prognosen håller i sig. Ser bättre ut för imorgon än den gjorde för imorse…

  • surfar_hy

    Medlem
    28 april, 2008 vid 09:30

    Blir eventuellt att jag åker och testar Krossholmen i eftermiddag. Om man kikar på Eniros flygbilder så ser det ganska fint på SO.

  • glader

    Medlem
    28 april, 2008 vid 10:04

    Allt såg fint ut förutom att det var ett vindhål (som vanligt!) just när jag var där. Avlägg gärna rapport!

  • s31

    Medlem
    28 april, 2008 vid 10:09

    Nån som hänger på till Draget? Drar antagligen ner vid 2-tiden.
    //Mathias

  • lars_k

    Medlem
    28 april, 2008 vid 10:34

    Jag brukar rigga vid en vik på sydsidan av krossholmen. Tyvärr är vägen dit privat och spärrad med en grind så man får knalla med grejjerna några hundra meter. Vägen med grinden är in till höger strax innan man är framme vid Penta.
    Jag sticker dit idag efter jobbet. Funkar fint på SO. Brukar ofta vara ensam så det är kul om nån joinar!

  • swe227

    Medlem
    28 april, 2008 vid 10:42

    @S31 461494 wrote:

    Nån som hänger på till Draget? Drar antagligen ner vid 2-tiden.
    //Mathias

    Kör torkel istället!

  • surfar_hy

    Medlem
    28 april, 2008 vid 10:45

    Japp, jag drar till Krossholmen senare idag. Chansar och riggar vid parkeringen till Penta. Ses eventuellt där då!

  • surfsession

    Medlem
    28 april, 2008 vid 11:19

    Åker till torkelstorp vid 16 tiden!

    Nån mer som ska dit?

    mvh
    Richard Ström
    http://www.surfsession.se

  • glader

    Medlem
    28 april, 2008 vid 11:51
    Lars_K;461497 wrote:
    Jag brukar rigga vid en vik på sydsidan av krossholmen. Tyvärr är vägen dit privat och spärrad med en grind så man får knalla med grejjerna några hundra meter. Vägen med grinden är in till höger strax innan man är framme vid Penta.
    Jag sticker dit idag efter jobbet. Funkar fint på SO. Brukar ofta vara ensam så det är kul om nån joinar!

    Tror jag såg grinden. Vad är fördelen med den viken jämfört med hamnen?

    Något annat som är bra att veta om sten eller dylikt?

  • lars_k

    Medlem
    28 april, 2008 vid 12:22

    Har inte kört hamnen, tycker det verkar grunt och det sticker upp sten lite här och där. Men man kanske skulle testa nångång…
    Södra viken har en najs sandbotten vid launchen. Sen är det väldigt öppet ut mot Rivö-fjorden. Ett par slag sen är man ute och kan dra långa repor. Blir bra chopp att ladda på. Bakom skären är det platt för freestyle-ladd.
    Funkar bra på O-SV. Optimalt på OSO-SO.

  • surfar_hy

    Medlem
    28 april, 2008 vid 12:39

    @Lars_K 461534 wrote:

    Har inte kört hamnen, tycker det verkar grunt och det sticker upp sten lite här och där. Men man kanske skulle testa nångång…
    Södra viken har en najs sandbotten vid launchen. Sen är det väldigt öppet ut mot Rivö-fjorden. Ett par slag sen är man ute och kan dra långa repor. Blir bra chopp att ladda på. Bakom skären är det platt för freestyle-ladd.
    Funkar bra på O-SV. Optimalt på OSO-SO.

    Ok, nice! Då blir det o testa där. Drar från jobbet och ska packa prylarna nu.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GBG före jobbet, måndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.