Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Genomskinlig tejp? Hjälp please!

  • Genomskinlig tejp? Hjälp please!

    Publicerad av henkeman70 på 26 april, 2009 vid 09:23

    Jag hittade ett par småhål på min kite. En enklare tejpning skulle nog funka.

    Jag har sett en tejpad lagning gjord med någon slags genomskinlig tejp/duk.
    Någon som vet vad jag menar, och i så fall vad kallas tejpen/duken? Vart kan jag köpa en bit? Behöver jag köra med strykjärn på för att få det att klibba ihop ordentligt?

    // Henrik

    nic svarade 15 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • skotten

    Medlem
    26 april, 2009 vid 10:36

    go to a sail maker and ask for some spinnacher tape, depending on the size of the hole and the shape I would say that there is probably not too much to worry about if you are not even considering getting it sewn up. I think Maybe Robsport have some Kitefix kits…

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    26 april, 2009 vid 17:50

    Genomskinlig tejp håller sämre försök och få tag i färgad tejpe i samma förg som kiten, glöm inte att runda hörnen klistra på båda sidor, över och under

  • henkeman70

    Medlem
    26 april, 2009 vid 19:24

    Okey. Tack för infon. 🙂

  • nic

    Medlem
    26 april, 2009 vid 19:42
    henkeman70;542948 wrote:
    Okey. Tack för infon. 🙂

    ripstop-tejp

    har inte haft några problem med att det inte hållit med den genomskinliga varianten.

    nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Genomskinlig tejp? Hjälp please!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.