Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing German Speed Championship

  • benke-2

    Medlem
    6 september, 2011 vid 22:47

    Aj 9 veckor låter tråkigt.

  • lasso

    Medlem
    7 september, 2011 vid 00:23

    Ja, riktigt tråkigt Anders. Kom å hälsa på mig och gör lite Volvo-Kina-research, när du kryar på dig….

  • klang

    Medlem
    7 september, 2011 vid 05:54

    Galet tråkigt, vi lider med dig Anders

  • andersbq

    Medlem
    7 september, 2011 vid 06:48

    Men jag överlevde iallafall. Höll nästan på att drunkna när jag fastnade med huvudet genom seglet, ikrokad, och med båda armarna bakåt. Läskat var det. Vi körde på en grymt choppig bana i farter runt 34-37 knop, först med 8,6 och sen med 7,8.
    Banorna här här smala, ca 15 meter mellan bojarna både start och målgången, och många tävlande typ 50-60 man på 250 metersbana blir väldigt trång och extra skvalpigt.

  • surf1

    Medlem
    7 september, 2011 vid 08:35

    Du får krya på dig o lycka till, får hoppas att du kan va med o köra i tt i oktober trots allt.

  • andersbq

    Medlem
    7 september, 2011 vid 08:53

    Här är resultatet från det första racet igår:
    (igår publicerade de fel resultat, dom mätte farten på vägen tillbaka, så Daniel låg typ 10:a på 26 knop, det var han inte nöjd med!!)

    I detta heatet var banan så sned att det var lite lätt kryss, så jag tror de flesta seglade snabbar tillbaka till starten. Vinden var egentligen inte så dålig men sned bana, skvalpigt med många seglare som körde samtidigt, drog ner möjligheten till riktigt fart. Utan bana frisegling så gick det i 34 knop (Daniel).

  • jester

    Medlem
    7 september, 2011 vid 09:31

    tragiskt att du skadade dig med en sådan inledning! Håll oss gärna uppdaterade med resultat!

  • lasse-n

    Medlem
    7 september, 2011 vid 09:55

    Tråkigt att du blev skadad, men tur i oturen, tänker på att du satt fast med huvudet i seglet under vattnet !!!! huuuga va läskigt.

  • imported_macts

    Medlem
    7 september, 2011 vid 10:05

    Skönt att du ändå klarade dig så pass bra, även om fingret i stödskena i 9 v inte låter helfestligt. Stort grattis till ledningen i tävlingen, stort!!!! Du får helt enkelt hoppas på vindstilla resten av tävlingen:-)

  • kinetic

    Medlem
    7 september, 2011 vid 10:07

    Själv råkade jag ut för nåt liknande som ABQ…Seglade i Fituna (Sthlm) på väg tillbaka till “stranden” så läade det lite den dagen. Kommer i bra fart, ca 50-60 m från stranden försvinner allt drag, jag är ikrokad o hänger ut bra, hinner inte resa mig utan faller sakta i bakåt med seglet över mig, inget konstigt med det. Det “konstiga” var att jag fick hängseletampen kring halsen, så när jag försöker ta mig ut under seglet som ligger som ett lock på vattnet så kommer jag ingen vart, o ingen luft får jag heller. Djupet var ca 2m där detta hände så jag nådde ner till botten ibland, avståndet till land ca 15m, hörde folk prata mm men ingen uppfattade vad som hände. Iaf så insåg jag att jag hade tampen kring halsen till slut o lyckades komma loss genom att trä den över huvudet… Sen dess så gillar jag inte Fituna, konstigt va:)

  • andersbq

    Medlem
    7 september, 2011 vid 11:43

    andra heatet igår (när jag klotade) mina bästa är satta med 8,6 ibörjan när det var som mest vind. Daniel var snabb men hade sina toppar före eller efter banan
    Jag 1är i delad ledning ihop med DAvid Garell

  • lbj

    Medlem
    7 september, 2011 vid 13:13

    Sorry Anders, för det går väl inte att segla med en hand…
    Det borde vara du som är “Rider of the day”
    /LBj

  • larsd

    Medlem
    8 september, 2011 vid 04:51

    Anders, surt och tråkigt med fingret hoppas det läker snabbt!

    Daniel, lycka till och kör hårt!

  • andersbq

    Medlem
    8 september, 2011 vid 06:52

    lite syslöjd med Anders & Daniel som pausunderhålling:

  • jester

    Medlem
    8 september, 2011 vid 07:07

    Oanade talanger! 🙂

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing German Speed Championship

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.