Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing German Speed Championship

  • tobhed

    Medlem
    8 september, 2011 vid 07:09

    Han börjar bli duktig på att laga segel den där daniel, fixade mitt på 3 minuter i Klagshamn sist också =)
    Vem är förresten David Garell, nån info om honom?

  • andersbq

    Medlem
    8 september, 2011 vid 11:01

    kom 2:a totalt igår och 1.a i internationella tävlingen, så nu leder jag ensam. Bra med ett stelt finger.. (500 meters bana med zoner innan)

    idag har vi kört ett heat, körde 7,8 men lattan är trasig, såg inte det igår. Så i eftermiddag så blir det 8,6..
    Daniel gick bra på fm idag, mycket bätttre än mig.

  • imported_macts

    Medlem
    8 september, 2011 vid 11:17

    Hatten av BQ!

    Grym insats. Kanon av Daniel också!

  • jester

    Medlem
    8 september, 2011 vid 11:45

    Nästan synd att det inte var långfingret som var justerat.. Kul o åka runt o visa fingret åt tyskarna… 😀

    Starkt att ens köra med trasigt finger!!

    Tobhed: Garrell, lux22, såg honom nere i Frankrike i höstas. Har för mig att han placerade sig i topp då med. Mer än så vet jag inte…

  • surferboy

    Medlem
    8 september, 2011 vid 13:51

    Grymt att se er båda i topp! Starkt att du hittar lösningar och inte ger upp BQ. Har iof aldrig trott nåt annat om dig men ändå… 🙂
    heja, heja Sverige!!!

  • marcus

    Medlem
    8 september, 2011 vid 14:25

    Ni är grymma ……gör ju att man blir riktigt stolt av vara en speedsvensk 🙂

  • benke-2

    Medlem
    8 september, 2011 vid 17:00

    Fett leda med brutet finger BQ,
    DG är ju ingen amatör det vet du. Hade ju Franska rekordet på 46 knop (500m) från Le canalen ca 2005, dvs 2-3e snabbast i världen, efter fimpen.

  • andersbq

    Medlem
    9 september, 2011 vid 09:38

    Igår körde vi ett heat på fm. Vid 14-tiden publicerades resultaten, Daniel vann och jag typ 6:a.
    Med det som slutresultat så kom vi 1.a och 2:a. Vi var mycket nöjda och vinden minskade hela tiden.
    Men vipps så sa tävlingsledaren att det var fel koordinater inlagda och då var Daniel plöstligen bara 5:a, och hamnade med 3 gubbar på 10 poäng… Ner på 3-4:e plats. Daniel blev sur och riggade ner allt och packade för att åka hem.

    Jag gick i skoterovarall i 4 timmar till och 17.30 så startades ett heat till. Vet inte hur, men när jag gick i vattnet för att sticka ut och försvara ledningen, så var Daniel plöstligen ute och seglade. Här är resultatet från det heatet.
    Totalt så leder jag fortfarande och Daniel är 3:a. Troligen blir det inga mer heat, då det inte blåser.

  • jester

    Medlem
    9 september, 2011 vid 10:59

    Tur att inte bara jag har problem med det tekniska… Iofs så var det en bugg i GPSResults Pro i mitt fall. Koordinaterna var perfekta.. 🙂

  • andersbq

    Medlem
    9 september, 2011 vid 18:07

    Prel resultat European Championship Speed Tour Germany 2011 (om det inte sker något mer heat under lördagen (prognos 3-5 m/s).
    1 Anders Björkqvist
    2 Manfred Merle
    3 Daniel Borgelind
    4 Torsten Mallon
    5 Patrick van Hof
    6 Michael Brozio
    7 David Garell
    8 Armin Höfer
    9 Björn Hacke
    10 Joacim Förster
    11 Thorsten Luig …

  • marden

    Medlem
    9 september, 2011 vid 18:27

    fan va grymt ,heja sverige

  • tobhed

    Medlem
    9 september, 2011 vid 19:16

    Grymt!

  • swe117

    Medlem
    9 september, 2011 vid 19:42

    Jäkla starkt, vilka insatser från dom blågula 🙂

  • budda

    Medlem
    9 september, 2011 vid 19:44

    Super kul!!!!!

  • mackee

    Medlem
    9 september, 2011 vid 19:50

    Bra jobbat grabbar!!!!!

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing German Speed Championship

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.