Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Get Wet knep en första plats!!

  • surferboy

    Medlem
    1 november, 2006 vid 19:14

    Stort! Grattis Micke!!!

  • jester

    Medlem
    1 november, 2006 vid 19:18

    Grattis, gamle man! 😉

    Och snabbast av svenskarna på rankingen oxå. Gött mos!

  • Knatte

    Gäst
    1 november, 2006 vid 21:01

    Hur fort har det gått ? Någon som vet några knop siffror både för GetWet /TB ? och de snabbaste övriga ? Finns inga siffror publicerade ännu väl ??:confused2:

  • speedjanne

    Medlem
    1 november, 2006 vid 21:30

    Gött GETWET firar dig med en rejäl Laphroig!!

    Mvh Speedjanne

  • jps

    Medlem
    1 november, 2006 vid 21:39
    Knatte wrote:
    Hur fort har det gått ? Någon som vet några knop siffror både för GetWet /TB ? och de snabbaste övriga ? Finns inga siffror publicerade ännu väl ??:confused2:

    Inga resultat ännu men detta påstående tolkar jag som att det gått REJÄLT fort för en del: “A few Aussies, SA and Namibian will tumble in the top 10…”

  • surfan

    Medlem
    1 november, 2006 vid 22:04
    Surferboy wrote:
    Stort! Grattis Micke!!!
    SSSSSÅÅÅÅÅÅÅ GGGGÖÖÖÖÖTTTTTT MMMMIIIICCCKKKKKKKEEEE!!!!!!!!!
  • jester

    Medlem
    1 november, 2006 vid 22:17

    GetWet toppade 38.8 och en average på 36.7 om mina kontakter har rätt… Vi har en ny gubbe på topp bland oss svenskar.

    TBs tider har jag inte exakt, men tror han toppade lite över 37…

    Respekt!

    Sedan går det ju inte att jämföra med dom lokala förmågorna som kan vattnet där nere, och som dessutom har hållit på ett tag längre med det här än vi…

  • tobhed

    Medlem
    1 november, 2006 vid 22:19

    Faster säger följande i ESM-tråden tidigare idag:

    “Tävling är över nu,vet ej vem som vann men get wet har rapporterat 2 sec 38.8 och average 36.9 “.

    så det är väl dessa tider vi ung kommer att få se när de poppar upp på gps-speedsurfing. Någon sa också att det ryktades om hastigheter upp mot 45 knop för toppskiktet – inte illa…

    Känner ett desperat behov av att åka till ett riktigt bra ställe nu och visa för sig själv att man kan segla riktigt snabbt… 🙂

    EDIT: För fasen Jesper, jag måste ändra denna trend med att du konstant är precis för mig hela tiden 🙂

  • surfan

    Medlem
    1 november, 2006 vid 22:30

    Här kan ni se lite bilder från dagen!
    http://www.ericbaardman.comESM_20061101

  • imported_macts

    Medlem
    2 november, 2006 vid 05:52

    Segrande average 42,4 knop (Ben Van der Steen), snabbaste 2 sec 47,46 knop (Martin Van Meurs).

    Lysande av Micke att ta segern bland utlänningarna!!!!!!!

  • jester

    Medlem
    2 november, 2006 vid 07:49

    Och det är inga dåliga skalper Micke plockat heller. Om man kollar på dom 24 som registrerat tider från igår så hamnar han på nionde plats. Före Roger, Onno och en hel del andra hjältar.

    Och som väntat körde han skiten ur B1 och B2, våra bananer i pyjamas… 😀

    Fattar inte hur gubbarna i topp kunde köra så hysteriskt fort, för kollar man på bilderna så ser inte vattnet SÅ bra ut. Verkar enklare att köra riktigt fort på Sandy Point och Walvis. Dock får vi inte glömma att Ben och Martin är speedare i absolut världsklass!

    Tobias: Jag har inga problem med att vara före dig hela tiden, faktiskt… 😉 Fortsätt gärna så…

  • dr-masse

    Medlem
    2 november, 2006 vid 07:50

    GRATTIS! Fasen, fick han lift eller nåt? 🙂

    Klart imponerande, och kul att se våra speedsvenskar hänger med så bra!

  • jester

    Medlem
    2 november, 2006 vid 08:12

    Glöm dessutom inte att han körde med lånad rigg! Körde 5.5 Stealth som han lånade av TB.

  • imported_macts

    Medlem
    2 november, 2006 vid 08:29
    Jester wrote:
    Och det är inga dåliga skalper Micke plockat heller. Om man kollar på dom 24 som registrerat tider från igår så hamnar han på nionde plats. Före Roger, Onno och en hel del andra hjältar.

    Och som väntat körde han skiten ur B1 och B2, våra bananer i pyjamas… 😀

    Fattar inte hur gubbarna i topp kunde köra så hysteriskt fort, för kollar man på bilderna så ser inte vattnet SÅ bra ut. Verkar enklare att köra riktigt fort på Sandy Point och Walvis. Dock får vi inte glömma att Ben och Martin är speedare i absolut världsklass!

    Tobias: Jag har inga problem med att vara före dig hela tiden, faktiskt… 😉 Fortsätt gärna så…

    Pratade med Micke efter första dagen och meddelade att han då låg bakom Marty Feldman/Popsicle i resultatlistan. Detta åtgärdade han duktigt igår!

  • jester

    Medlem
    2 november, 2006 vid 09:13

    Då är ordningen återställd! 😀

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Get Wet knep en första plats!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.