Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Get Wet knep en första plats!!

  • rabbit

    Medlem
    2 november, 2006 vid 14:21

    Grattis! fanan vajar högt! 🙂

  • jeppe

    Medlem
    2 november, 2006 vid 15:34

    Fiiii faen broder!

    Stort grattis, jäkla imponerande!!! 😀

  • jester

    Medlem
    2 november, 2006 vid 15:42
  • tobhed

    Medlem
    2 november, 2006 vid 16:26

    Den nya stealth seglena verkar gå bra (utgår i alla fall ifrån att det är dem han refererar till i sin comments ruta). Någon som har sett dem live/testat dem än?

  • adde

    Medlem
    2 november, 2006 vid 16:53

    Första produktions seglen var nog de som dök upp i holland i dagarna. Info finns i alla fall på http://www.fahlensurf.se nu.

    /adde

  • tobhed

    Medlem
    2 november, 2006 vid 20:06
  • faster

    Medlem
    2 november, 2006 vid 20:26

    Enligt get wet körde dom på prototyper till 07. Grabbarna befinner sig nu utanför Jönköping.

  • jester

    Medlem
    2 november, 2006 vid 21:11

    Vi såg ju prototyper redan i september när vi var där. Verkar ju onekeligen gå ganska bra! Dock är dom ju inte iPod-vita… 😉

  • tobhed

    Medlem
    3 november, 2006 vid 10:23
  • jester

    Medlem
    3 november, 2006 vid 11:20
  • adde

    Medlem
    3 november, 2006 vid 11:49

    Fan jag blir så impad. Man vet vilken oerhörd prestation som ligger bakom dessa tider. Samtidigt så inser man ju att de bästa i världen har en medelhastighet över 1 distansminut som ligger flera knop över de högsta (2sek) tider som dessa herrar har.

    Är inte det otroligt?

    Edit: OBS inte ironi på nått sätt!! Inte heller menat som en förolämpning, utan jag är ärligt ruskigt imponerad – blir dessutom jävligt sugen på lite snabba prytlar. Extra kul med Micke också…

    Jag har begriper bara inte hur det går till. De verkar ju vara rätt tight med seglare upp till 37-38-39 knop på gps-speedsurfing. Sen är det glesare. Varför är det så?? borde det inte vara tvärtom? att det är erhört tight i toppen. Jag har inte gjort någon statistik, men jag upplever det så. Är det några som är så mkt bättre (jmf Dunken, Tiger Woods, Annika Sörenstam, dvs idrottsmänn/kvinnor som tar sporten till en helt ny nivå) eller är det bättre förhållanden? Prylarna tror jag inte spelar så stor roll. Är det kanske bara ett klassiskt statistisk fenomen om vilka som reggar sina tider?

  • jester

    Medlem
    3 november, 2006 vid 14:59

    Naturligtvis kan en stor del tillskrivas bra förhållanden, men glöm inte gubben som står på brädan… Ben och Martin är ju ett par av världens snabbaste herrar.
    Jämför med störtlopp i det alpina. Där finns ett toppskikt som presterar extremt hög nivå. Men när dom 30 första åkt märker man en stor skillnad.
    Jag tror att det är samma sak i vår sport som i dom flesta andra, det krävs talang, engagemang och framförallt träning, träning och åter träning. Dom 2 första bitarna har vi flera av här i landet, men pga taskigt med bra ställen och att det sällan blåser i detta land så fallerar det på punkt nr 3. Jag har ju själv bara använt min 5.8 EN enda gång i år!!!
    För att bli riktigt bra krävs helt enkelt att man åker till ställen med bra träningsmöjligheter. Och då krävs ju nästan att man är ekonomiskt oberoende, och det har jag alltid undrat hur man blir…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Get Wet knep en första plats!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.