Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GH bilder 2/10 08

  • GH bilder 2/10 08

    Publicerad av lolve på 2 oktober, 2008 vid 18:28

    här är lite bilder från dagens surf, totalt underriggad med 5.7. annars går det att köra lite vågor med Starboard Flare 99 :D. sista försöket på en aerial gick inget vidare, kom med tips om hur man gör 🙂

    styret svarade 15 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • p-eriksson

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 18:38

    Ser riktigt gött ut, speciellt den sista bilden!!

  • oaxen

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 18:43

    Ser ju rätt… skönt ut.

    Seglar du norr om vanliga NO-spottet?

  • surfslusken

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 19:33

    Ser jätte bra ut, snyggt rippat!

  • gustavl

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 19:46

    gött mos!

  • surfslusken

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 21:05

    Sköna bilder, bra hon seglar din mamma!

  • lolve

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 21:24

    haha, tacktack!

  • endy

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 07:40

    @LoLve 504541 wrote:

    sista försöket på en aerial gick inget vidare, kom med tips om hur man gör 🙂

    Fina bilder!
    Aerial är ju inget lätt, kräver vana och perfekt timing, dock mycket lättare vid förhållanden som är sideshore/sideoff.
    Det gäller att träffa läppen precis innan den bryter, det ser ut som du haft lite flack bana på vågen, försök gå ned lite djupare och sedan träffa precis innan den bryter med hög fart.
    Här nedan ser du nästan en Aerial, skulle haft en större våg med mer punch för att lyfta här, eller bättre timing 🙂

  • bananen

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 09:51

    Suveränt – hur såg det ut igårkväll, vid sextiden när det blåste 15 m/s? Måste varit stort cleant?

  • gurra1978

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 13:20

    Det underlättar oerhört mycket med lite sideoff. Då räcker det ju nästan med att bara poppa lite på rätt ställe på vågen för att lyfta lite om man inte har en superbra våg. Annars så underlättar ju även en bra FSW lite också tror jag. Timing och känsla är såklart viktigt det med. Det får man efter att ha seglat mycket tror jag. Du har ju långt tid att lära dig LoLve och bor verkligen på rätt ställe för att dra av aerials (eftersom ni ofta har bra vinkel och fina vågor). Snart kommer vi nog få se feta aerials bilder från dig. Fortsätt posta bilder, dina som du la ut nu var verkligen fina. Jag gillar att se Gilsövshammar från andra hållet.

    aerial.jpg

  • lolve

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 19:53

    @bananen 504667 wrote:

    Suveränt – hur såg det ut igårkväll, vid sextiden när det blåste 15 m/s? Måste varit stort cleant?

    de var verkligen inget då:P

    tack för tipsen:), nu är det bara ut och rippa:D

  • imported_borje

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 21:22

    Så här go höjd fick jag i side off ( Kap Verde). Oerhört mycket lättare,eller snarare landa, i side off.

  • styret

    Medlem
    4 oktober, 2008 vid 06:23

    airfest i på sunset i kapstan

    jag
    Henke O
    Manno

    på den nedersta ser du ganska bra hur man gör i uthoppet. vågen har precis slagit över så Manno har träffat exakt när den var som brantast och jag tycker man ser hur hög fart han har.
    men även i dom här biderna är det sideoff.
    När du väl får förhållanden som är bra för det härså brukar det komma naturligt, sen är det enklare att lära sej i lite sämre förhållanden.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GH bilder 2/10 08

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.