Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gislöv lör?

  • Gislöv lör?

    Publicerad av tocha på 31 maj, 2007 vid 12:23

    Räcker 8-12 NO för att det ska bli bra förhållanden i Gislövshammar värda att köra 5-6 timmar för? DMI mm ser ju ok ut för helgen.

    bonasurf svarade 16 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • basse

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 12:23

    Absolut!! 😀

  • bonasurf

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 14:11

    Ser faktiskt inte helt tokigt ut. Ser ut som det kommer att öka under kvällen också. Men förra gången så svek det ju på morgonen innan så man fr nog avvakta innan man ropar hej.

  • tocha

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 14:36

    Prognosen ser som sagt inte dum ut för NO till helgen, åtminstonde från lör fm.Har inte seglat detta omtalade spot tidigare men man är ju rejält sugen på lite sideshore och vågor.

    Vad behövs egentligen för att det ska bli bra? 10 timmar vind över 15 m/s NO eller räcker någon timma 10 m/s NO för att få bra vågor över metern att rida på? Bor tyvärr mååånga mil ifrån.

  • dude

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 15:53

    Ska bli kul att se hur det blir. Bara om jag har riktig tur kan det bli något för mig själv denna helg. Hoppas hoppas 🙂

  • basse

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 17:16

    He he.. håller denna prognos som SMHI har så stannar inte bussen förns man kommer till Österlen igen. Kan ju vägen numera… Blir alltså inget SM för mig om prognosen håller.

  • steff-73

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 19:27

    Sccchhhh.. använd små bokstäver, man vill ju inte behöva parkera längs bak på åkern och konka prylarna över alla andras utspridda leksaker. (ironi)

    Jag har hört rykten som säger att den som är sponsrad måste delta på SM annars blir man utan prylar till nästa säsong!!! Otur Basse! Ti hi

  • basse

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 05:25

    …nästa år…. det är ju nollnie det. Himla tur man får riktigt mycket nollåttor snart då!

    Min sponsor har dessutom mycket bättre freestyleseglare på plats som kommer visa var skåpet skall stå.

  • klang

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 06:01

    Lite synd om du inte kommer Basse, det ser ju trots allt ut som om att vi kan arrangera SM tävlingar både lördag och söndag. Prognosen för Gislöv ser onekligen bra ut, men det kommer fler dagar. SM är en gång per år…

    Se nu till att komma till SM istället… kan man locka med vind, t-shirt, disco-party, och våfflor?

    /Klang

  • basse

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 06:16

    Hmmm…. skulle vara våfflorna då! 🙂

    Jag har faktiskt varit riktigt sugen på att köra SM men det är ju ganska stor risk att man ramlar ut i första heatet (iaf att jag gör det) och då lockar ju vågorna lite mer. Visst kommer det fler dagar i Gislöv men troligtvis inte en lör OCH en sön till detta året, inte i rad iaf. Möjligheten för oss som inte bor i Skåne att köra Gislöv är lite begränsad pga att det ligger där det gör vilket gör en NO helg väldigt viktig att inte missa. Tycker jag.

    Just att det är SM spelar inte så stor roll för mig. Det kommer fler tävlingar i år och jag kan vara med på någon av dem.

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 juni, 2007 vid 07:31

    tycker att prognosen ser osäker ut. Tror ni verkligen att det blir några bra vågor på lördag som det ser ut nu. Tycker inte DMI övertygar direkt…

  • bananen

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 07:33

    Steff 73;387461 wrote:
    .. har hört rykten som säger att den som är sponsrad måste delta på SM annars blir man utan prylar till nästa säsong…

    Jag visste väl att det där med spons hade en baksida 😀 Vi vanliga dödliga kan alltså avnjuta en sorts frihet som ni inte kan. Äntligen en tröst

  • bonasurf

    Medlem
    1 juni, 2007 vid 15:17

    It’s fucking on!!!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gislöv lör?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.