• samhansson

    Medlem
    2 april, 2009 vid 15:37

    sdfsdfsdf

  • gadget

    Medlem
    2 april, 2009 vid 19:02

    Många c-kites iallafall… kanske beroende på åldern på korten…
    Gamle Hugge är ute och kör så det måste vara på 60-talet…

  • pjoter

    Medlem
    2 april, 2009 vid 19:08

    @Gadget 538584 wrote:

    Många c-kites iallafall… kanske beroende på åldern på korten…

    Precis, nu när det finns bättre grejer väljer ju folk det. 😉

  • jonaish

    Medlem
    2 april, 2009 vid 19:20

    Mellby, Mynningen, Båstad, Mölle, HBG, Dalen och tippen kanske?

  • gadget

    Medlem
    2 april, 2009 vid 19:23
    pjoter;538587 wrote:
    Precis, nu när det finns bättre grejer väljer ju folk det. 😉

    Du får försöka övertyga världseliten om det…

  • eklov

    Medlem
    2 april, 2009 vid 19:32

    Om jag vore en tomat i sverige vore växthuset min bästa vän,
    om jag vore en kitesurfare i sverige vore öland min bästa vän…

    (frågan om varför vi körde på dessa spots är precis som då ett frågetecken, men de va hårt, snyggt och med mycket kärlek…)

  • skotten

    Medlem
    2 april, 2009 vid 21:27

    hehe I think Jonaish nailed them all. more than one spot.. sam is fucking with you all again.

  • davids

    Medlem
    2 april, 2009 vid 22:09

    Vilken skulle vara Mölle? Inte en chans att det är en av dem.. Helt klart att Margereteberg är en av dem iaf.

  • edorf

    Medlem
    3 april, 2009 vid 11:47

    tycker mig skymta en skanör

  • nic

    Medlem
    3 april, 2009 vid 12:32
    Gadget;538589 wrote:
    Du får försöka övertyga världseliten om det…

    Hm, världseliten… du menar de som ofta lärde sig rocka på C-kites och inte vill lära om.

    nic

  • roland

    Medlem
    3 april, 2009 vid 13:36

    Bild nummer 3 e väll från sm flytohawaie redbull 2003 eller??? om någon minns en som sette kiten i en mast i hamnen under ett heat så var det jag………………….

  • pjoter

    Medlem
    3 april, 2009 vid 15:52

    @Gadget 538589 wrote:

    Du får försöka övertyga världseliten om det…

    Frågan är ju vad som är bäst på vad. C-kites är bra på vissa saker (dock är jag skeptisk till att dom är överlägset bäst) men ganska kassa på andra saker.
    De flesta surfare i sverige har mer nytta av depower och safety från en hybrid/bow/foil än av hardcoreprestanda från en C-kite.

    Att nybörjare skaffar nya balla C-kites och sen krampaktigt försöker hålla kiten i luften känns ungefär lika ball som 20åringar som skaffar en R1:a å sen gasar som tokar på varje raksträcka för att sedan stå stilla i kurvorna.
    Enkelt sagt, rätt kite till rätt ändamål, precis som för brädor. Man kör inte freestyle med en vågbräda och man lär sig inte ta höjd med en C-kite. 🙂

  • roland

    Medlem
    3 april, 2009 vid 23:08

    @pjoter 538688 wrote:

    och man lär sig inte ta höjd med en C-kite. 🙂

    tur att bow kom hur kitade man innnan…..

  • davids

    Medlem
    5 april, 2009 vid 11:04

    Håller med Roland, jävla tur att bow/sle/hybriderna kom… Minns innan när bara C-kites fanns. Alla fick göra walk of shame eftersom det är omöjligt att ta höjd med en C-kite… Folk dog som flugor till höger och vänster då det inte fanns någon typ av safety, och ingen kunde göra några tricks alls….

  • nic

    Medlem
    5 april, 2009 vid 19:38
    Davids;538838 wrote:
    Håller med Roland, jävla tur att bow/sle/hybriderna kom… Minns innan när bara C-kites fanns. Alla fick göra walk of shame eftersom det är omöjligt att ta höjd med en C-kite… Folk dog som flugor till höger och vänster då det inte fanns någon typ av safety, och ingen kunde göra några tricks alls….

    De flesta var faktiskt rätt sunkiga då å de som inte var det är samma som tycker att C är fantastiskt idag också av någon anledning…

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.