Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gitarrsträngar som brister i armen

  • Gitarrsträngar som brister i armen

    Publicerad av lajvarn på 7 juli, 2008 vid 12:15

    Ibland när jag surfat länge och börjar bli slut så känns det nästan som att det pajar något i armen. Det känns ungefär som att det lossnar nån tråd från muskelfästet eller något sådant.

    Någon annan som upplevt detta? Vad är det som händer?

    /Love

    lajvarn svarade 15 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sailorstiffrigg

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 12:25

    Om muskelfästet brister helt så märker du det garanterat. Drog sönder mitt bicepsfäste för ett par år sedan. Hela muskeln for upp i axeln och överarmen vart kanske 75% smalare.
    Om delar av fästet kan ryka vet jag inte men jag känner igen känslan av att något pajar lite grann när man kört överriggad en längre tid.
    Min tolkning är att man är för dåligt tränad och tar i för mycket i förhållande till sin uppbyggda styrka. Så det är bara att ligga i och träna mer men inte med för mycket belastning i början.

  • spray

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 13:49

    Nästa gång du känner den där bristningen, då är det är bara att ta i mera.

  • tomasn

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 16:05

    @Lajvarn 480719 wrote:

    Ibland när jag surfat länge och börjar bli slut så känns det nästan som att det pajar något i armen. Det känns ungefär som att det lossnar nån tråd från muskelfästet eller något sådant.

    Någon annan som upplevt detta? Vad är det som händer?

    /Love

    Hittar man flytet i surfingen sliter man inte o drar med armarna, man har bara ett lätt grepp på bommen och finjusterar med armarna, kraften ska vara i riggen/selen och bara ibland i armarna!

  • tropic

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 18:28

    Jag vet precis vad du talar om, och jag tror också på överbelastning. Jag tror INTE på fortsätta när det gör ont som fan. Jag fick det framförallt i vintras när jag snowkitade och tränade kiteloopar (man tar i väldigt mycket med ena armen). Några gånger gick bra, men till slut sa kroppen ifrån och jag hade jävulskt ont hela kvällen och jag kunde inte köra på en vecka. Det berodde nog mycket på att jag körde vidare fast det gjorde ont. Den riktiga smärtan kom efter jag släppt bommen. Händer inte så ofta när jag vindsurfar, men när det är kallt så kryper det gärna fram om man är överriggad. Kör hårt och lyssna på kroppen!

  • lajvarn

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 21:38

    Jag fick inte direkt ont av det, bara kändes lustigt. Sen fick jag väl lite extra träningsvärk där dagarna efter kanske. Får se, kanske tar en paus på stranden när det börjar flänga i armen. Hade rätt så bra flyt i surfingen tyckte jag, men vinden kom och gick lite så jag var både under och överriggad vilket nog slet en del.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gitarrsträngar som brister i armen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.