Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Glapp mellan mastfot och förlängare

  • Glapp mellan mastfot och förlängare

    Publicerad av majo på 7 maj, 2007 vid 17:59

    På min förra förlängare och mastfot (10 år gammla) kommer jag inte ihåg att det var glapp mellan mastfoten och förlängaren. Men nu har jag bytt bräda och fått lite prylar från svågern.

    Brukar det vara lite glapp mellan mastfoten (Streamlined Quickrelease) och förlängaren (kommer inte ihåg märke), så där så man kan röra den lite i sidled? Verkar som om det inte är 100%’ig passform. Är det något man ska bry sig om?

    [URL=”javascript:popupWindow(‘http://butik.surfersparadise.nu/popup_image.php?pID=110&image=0’)”]mastfot_twiston_400.jpg[/URL]

    /Martin

    majo svarade 17 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola_p

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 20:13

    Helt normalt, lite glapp brukar det vara. Pinvarianten glappar mindre men är rätt sunkig av andra anledningar…

  • Oregistrerad

    Gäst
    8 maj, 2007 vid 08:39

    Lite glapp ska det vara. Blir du runtspolad lite i ett beachbreak på just en sandstrand kommer du fatta varför. Utan glapp kilar sanden ihop fot och förlängare. Sedan kan ju grejerna vara rejält slitna och glappet blivit större. I så fall kan det vara smart att byta till nytt. Oftast är det foten som sakta sakta slits ut. Koppvarianten går nästan aldrig tvärt av, men som sagt när den glappar både lite här och där kan det vara läge att byta.

    Du borde kunna se på foten omden ser allmänt sliten ut eller det mesta sitter tight och fräscht. Annars kan du visa upp foten för någon lite mer erfaren och fråga.

    /Jesper B

  • mag

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 15:10

    Har haft ganska mycket glapp på min Steamline kopp men det funkar bra. Håll koll på gummit vid pinngenomföringarna och att hålet i koppen inte blir för stort. Normalt sitter en rejäl bricka vilket gör att lite glapp inte spelar nån större roll.

    /Magnus

  • majo

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 19:41

    Okej! Tror inte att den är jättesliten för det är inte mycket glapp bara så där lagom så att det förhoppningsvis inte fastnar någon sand.

    /M

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Glapp mellan mastfot och förlängare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.