Senaste nytt Forums Goa bilder på HS 111…..

  • speedjanne

    Medlem
    6 september, 2003 vid 10:40

    Hypersonic är oldschool,nu är det smala Thommenspett som gäller igen. smirk.gif

    Mvh Speedjanne GBG

  • jeppe

    Medlem
    6 september, 2003 vid 13:30

    Redan oldshool säger du?

    Å jag som också har beställt en (133-a). Känner mig inte direkt som en gammelskolare för det. grin.gif

    Så du är på väg att kitta upp med en Thommen bräda du?

    Vore sköj med något slalom event nästa år. Vi har ju lagt ut en bana vid Fituna, får hoppas banan klarar vintern.

  • oscar

    Medlem
    6 september, 2003 vid 13:48

    Snackas förvånansvärt lite om RRD Avantglide som i de tester jag sett fått MINST lika bra kritik som HS…..

  • speedjanne

    Medlem
    6 september, 2003 vid 16:12

    Det blev oldschool i dag iallafall. 2timmar Hyper och Gun m8 8.1.Thommenspettet får vänta tills tidigt imorgon,men då jäv……! JEPPE kolla in rean på [url=”http://www.gunsails.de.”]www.gunsails.de.[/url] Gun M8 är ett riktigt grymt hypersegel! Fast du kanske redan har segel?

    Mvh Speedjanne GBG

  • boman

    Medlem
    6 september, 2003 vid 17:55

    Va!! säger du…spett! då får det bli ett sånt också!

    Ta det piano i morgon så inte sjöräddningen får dra ut igen. smile.gif

  • speedjanne

    Medlem
    6 september, 2003 vid 18:25

    länken skall vara http://www.gunsails.de

  • sunkan_

    Medlem
    6 september, 2003 vid 19:20

    Iof. så funkar det utmärkt med en punkt efter också. Det kan man ha på alla adresser.

  • jorgen

    Medlem
    6 september, 2003 vid 20:08

    Har man punkt efter så får man en 403 på http://www.gunsails.de .

    //jörgen

  • sunkan_

    Medlem
    6 september, 2003 vid 21:20

    Flummigt, måste vara något som skiljer IE och mozilla åt då. Men det kommer iaf. att “resolvas” till samma IP adress, men web servern kan ju tolka det lite olika om den är upsatt med hjälp av host-headers.

    Jaja strunt samma, men då förstår jag det rättade inlägget iaf.

  • jeppe

    Medlem
    8 september, 2003 vid 15:58

    Hello speedygonzales! grin.gif

    Lustigt att du nämner just M8 seglen, ringde precis till Surfunique och tänkte beställa 6.8, 8.1 och 9.9. Som du säger skall det vara pågående rea just nu. Alternativet för mig annars var att leta efter beggade RS1 eller RS2 eller Nitro 2 eller 3 segel, av nån anledning känns det som att nya M8-or borde fungera minst lika bra.

    Gun seglen går ju rätt bra i Tyska slalomkuppen om jag inte är helt felunderättad. Vad tror du om dessa storlekar till min kommande HS?

    Funderar starkt på att även kitta upp med ett riktigt spett, till minsta seglet.

  • speedjanne

    Medlem
    8 september, 2003 vid 18:49

    Tjena.

    Ditt val av storlekar ser perfekt ut! 8.1:an är mitt favoritsegel och den storleken man oftast använder.
    Var lite rädd för att hållbarheten skulle vara sämre på Gun,men seglet är i nyskick efter c:a 15 ggr.Det är även rätt så lättriggat 2cambers “ploppar” ut men går lätt att trycka på igen.Hade Surfunique samma rabatt som på guns hemsida? Tja spett?? kanske en 90 litare till 6,8an??
    RRD Avantslalom 78??? Samma dansk som jag köpte av hade en Thommen medium till salu för 2900,perfekt till 6.8:an och då kan du få gratis frakt till GBG.

    Glöm inte att beställa DaKine stroppa för Starboards är riktigt usla!!

    Mvh Speedjanne GBG

  • boman

    Medlem
    9 september, 2003 vid 05:20

    Jeppe Av någon anledning så funkar dom mer än bra smile.gif!
    jag har seglat M4 och M6. och dom har funkat mycket bra, men årets M8 har det lilla extra som en race segel ska ha.
    Jag ska ha M8 6,2 och 7,4 till min kommande Hs 111 och ett Nittro2 8,7

    När får du din 133? kul om vi kan race i fituna eller i k-skär..

    Bigogar en liten bild på 6,2:an wink.gif

  • boman

    Medlem
    9 september, 2003 vid 05:20

    Och en till

  • jeppe

    Medlem
    9 september, 2003 vid 07:14

    Hej hej!

    Tyvärr så hade fanns endasts 9.9 kvar på Surfunique.

    Kanske skall kontakta gunsails.de för de mindre storlekarna? Riktigt bra priser var det ju.

    Jag tänkte att det skulle vara ett perfekt intervall för just den brädan. Kul att höra att ni båda har så bra erfarenheter från seglen, just kvaliteten har vart en fundering, men det verkar inte vara några problem med den.

    En mastfundering till dig eller Boman, vad kör ni på? Är det Terminator eller Dominator som gäller? Märker man nån skillnad ,som frifräsare, på den lite billigare terminator?

    Får kolla in hur stropparna verkar på den nya modellen, kanske får bli en uppsättning Contour?

    Du Boman!

    Jag får tyvärr inte min förrän i Januari, den kommer med andra leveransen. Så det blir till att vänta in våren för min del. Men sen får vi ta några race i Fituna eller Kappelskär med Getwet flåsandes i svallvågorna. grin.gif

    Vi kanske kan lura upp Speedjanne till något evenemang?

  • jeppe

    Medlem
    9 september, 2003 vid 07:16

    6.7-an ser inte helt fel ut.

    Det blir till att beställa. wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Goa bilder på HS 111…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.