Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Goa farter i La Franqui

  • hanko

    Medlem
    9 september, 2010 vid 22:18

    Nice boy(s) !! Grattis från hemmapölen som levererade 7m/s byvind idag!!

  • lundvall

    Medlem
    9 september, 2010 vid 23:43

    Shit, Grattis till farterna säger jag bara!!! Dock känns det som att jag är nöjd med en dags planing med 7.0, varit dåligt med surf det senaste :/

  • andersbq

    Medlem
    10 september, 2010 vid 06:30

    Jag tror inte dom är så jätteglada därnere, 450 mil för att segla ankdammsfart måste vara lite småhängigt.
    men grattis till Mattias PB, (även om du hade hoppast på betydligt bättre)…

  • thomas-althin

    Medlem
    10 september, 2010 vid 07:57

    Gott seglat. Grattis till 40+ pb, Mattias!

  • hanko

    Medlem
    10 september, 2010 vid 08:14

    Att inte du gjort nåt liknande än BQ.?.! Du e ju lite wild and crazy. 450 mil e väl inget hehe! Men visst är det en chansning om dom inte fick några drömvindar..!
    Sökes: Bensin/färjesponsring till nästa veckas La Franqui-team ! Äskar bara 5000 kr !!

  • p-malmkvist

    Medlem
    10 september, 2010 vid 08:15

    Grattis!!

    Ja 40 knop över 500 m och dessutom ca 1 knop efter de bästa hollandssurfarna på samma distans är grymt bra..

  • hanko

    Medlem
    10 september, 2010 vid 08:19

    Japp, lägger man ihop Mackornas och Jildes timmar på vattnet i år så kanske man kommer upp i en av Holländarnas tid. JvHout mfl. Ge de 10 bästa svenskarna mer tid därnere så har dom sopat rent bland GPS-rekorden.
    Vore kul att se Copellobrädorna i hemmavattnen, LarsD, Benke (MickeÖ är väl redan där o blötlägger sin nya speedplanka ala Copello?)

    PS: Nån som vet vad Jildestad kör för segelmärke? 🙂 DS

  • tbsurf

    Medlem
    10 september, 2010 vid 09:09
    Quote:
    PS: Nån som vet vad Jildestad kör för segelmärke? 🙂 DS

    Såg att han kört över 10mil också.. Måste fått till ett grymt kit som kan stå på så länge

  • klang

    Medlem
    11 september, 2010 vid 11:31

    Om man bara har kul när man tar rekord så tror jag vi är ute i fel spår… jag tror snarare att de haft riktigt kul som fått köra fort på plattvatten…

    Bra kört som vanligt grabbar, stort grattis till er alla

  • mattias-j

    Medlem
    11 september, 2010 vid 19:22

    Besviken? 25 grader i luften, klarblå himmel, 10-15 m/s ena dagen och 10-13 m/s andra dagen. 4 kilometer strand att åka efter på plattvatten, himmelriket på jorden skulle jag säga!!!! Visst PB:na blev inte super, men helt ok tycker jag :smile:. Man ser ju potentialen helt klart. Har man nya grejjer och vill trimma in sig, så är detta “the shit”. Kör 500 m hoppa av fixa lite, hoppa upp kör 1 km, hoppa av pilla lite, hoppa upp kör 1 km till osv… Och visst ja, sen smyger man tillbaka längs strandkanten i en god kryss i 33-37 knop i 3,5 km och smajlet är ganska stort :laugh: som Kreisel säger, “I like it”. Tack för alla gratulationer!!

    [ame=”http://vimeo.com/14885859″]Swedish Speed Mafia on Vimeo[/ame]

  • thomas-althin

    Medlem
    11 september, 2010 vid 21:06

    Det måste bli en roadtripp hit!! Är det lätt med boende o sånt?

  • benke-2

    Medlem
    11 september, 2010 vid 21:22

    Bra kört där nere!
    Hasse å Ben på kameran är ju aldrig fel.
    Platt som f-n,borde kunna bli en Hollandsmatch där nere.
    Måste vara lite svårt å se byarna i början, när man kör 5 meter från stranden.

  • andersbq

    Medlem
    11 september, 2010 vid 21:40

    Grym film och stället ser riktigt bra ut, snart så är vi där hela gänget.
    Riktigt bra att ni åkte ner och rekade!

  • kinetic

    Medlem
    11 september, 2010 vid 21:44

    Billigt o sniket boende i närheten (Leucate), stänger i oktober har jag för mig…
    http://www.mer-sable-soleil.fr/en/promotion-location-vacances.php

  • getwet

    Medlem
    12 september, 2010 vid 06:04

    När jag, Robban, MacTS och Sandro var där på Naish speedweek bodde vi på campingen som ligger på 5minuters gångavstånd från La Franqui. Helt OK och bra pris.
    Man kör både i La Franqui och Gruissan, och om jag inte minns helt fel så körde Holländarna sitt race tidigare just vid Gruissan, iaf när vi var där och besökte dom.

    Tramontane blåser från NV, har för mig att den är som starkast på våren men det blir kallt eftersom vinden kommer uppifrån bergen (Pyreneerna) som fortfarande är snötäckta på våren. Minns att när vi var där så blev det långkalsonger kvällstid……
    Tramontane är också känd för att vara byig, vilket vi märkte med all tydlighet. Men grabbarna som varit där nu kanske kan rapportera om det är annorlunda så här års.

    Det är ett djäkligt nice ställe att vara på och La Franqui är verkligen trevligt, som en liten by med Fransk touch o stil. Blåser det inget kan man ta bilen till Barcelona över dagen. Med andra ord, respektive trivs där också.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Goa farter i La Franqui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.