Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Goa – Indien

  • Goa – Indien

    Publicerad av sj0gren på 7 november, 2003 vid 09:14

    Jag åker på semester till Goa-Indien med familjen vecka 8 och tänkte ta med kite:sen och jag undrar om någon vet om det blåser bra där nere?

    Mvh Björn

    zoolander svarade 20 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • zoolander

    Medlem
    7 november, 2003 vid 13:18

    oj va där finns många israeler med mycket knork!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2003 vid 15:36

    Har luffat runt i Indien .. Passa dig för GOA, visar inte den rätta sidan av indien .. Ett bra alternativ kan vara att ta sig lite söderut till tex Gokarna, gillar det stället MYCKET bättre, mindra turister o skönare stämning. Gokarna är en liten stad, men traska på söderut längs stranden så kommer fina stränder där man dessutom kan bo typ 5 pers eller nåt.. Minns inte hur vindarna var .. (inga hårda iaf) men som sagt Indien är sjukt bra, bara du inte hamnar bland turisterna i GOA (som iofs har en LÅNG fin sandstrand oxo) ..

    Lite avis på dig !
    Hare bra smile.gif

  • zoolander

    Medlem
    7 november, 2003 vid 17:05

    ja, jag håller med.. bra men annorlunda.. have fun!

  • kotivoito

    Medlem
    10 november, 2003 vid 20:11

    Men. Det är väl inte fair att dissa Goa så. Finns faktiskt bra saker i Goa ju. Goa är ganska stort liksom. Och det är ingen överraskning att Goa ínte är som andra Indien eftersom det nästan är Portugal. Det är som att jämföra Skåne med Sverige, nästan.

    Mypa

  • zoolander

    Medlem
    10 november, 2003 vid 22:50

    eller sverige med ryssland med finland?!

  • kotivoito

    Medlem
    11 november, 2003 vid 20:00

    Jamen, Indien är stort och vad är typist indiskt? Egentlien. Bombay är inte som Delhi och inte som Jaipur. Om man tar städer. Och på landet är det också olika skillnader. Jämför ex södra och norra indien! Satans skillnad och allt är intressant.

    Men Goa är en stor skillnad som har varit med Portugal så länge, så det blir olika fast det finns många indianer där. Ju. Men särskilt med familjen är det bra, kanske.

    Prova till Hill Top Cafe en kväll och bli en ny mänska.

    Mypa

  • zoolander

    Medlem
    11 november, 2003 vid 21:49

    glöm inte engelsmännen! om inte jag e helt fel på det, vilket jag brukar vara så var väl indien under engelskt styre i många härrans år.. inte fan märkte jag något utav det?! varken i öst eller väst!
    man kan nog jämföra norra sverige med höör… inavel och djursex.. sen för övrigt så finns det väl inte många likheter?! ha

  • kotivoito

    Medlem
    11 november, 2003 vid 22:11

    Joho. Tur att dom var där från England. Annars kunde man ju inte prata med dom.
    Dom indiska språken är inte lätta att förstå. Alla.

    Mypa

  • teda

    Medlem
    12 november, 2003 vid 22:20

    Men kom igen nu !
    Att Goa är överexploaterat går ju inte att undvika o märka, det är ju turistanpassat så långt ögat kan nå ! Det kan man inte säga om övriga Indien. Självklart är olika delar av Indien väldigt “olika” på alla sätt o vis, men just denna turistanpassning som blivit i Goa-området gör att man inte får se något av det “verkliga” Indien…
    tongue.gif

  • kotivoito

    Medlem
    13 november, 2003 vid 22:38

    Åhå, men att Goa är liksom Mallorca här hemma är inte nyhet.
    Vad är “verkliga” Indien och var finns det?

    Det är liksom att säga “verkliga Europa” och säga att det är Ruhr. Kanske?

    Mypa

  • zoolander

    Medlem
    17 november, 2003 vid 22:03

    verkliga indien är väl inte goa iaf.. jag skulle kanske tippa på kashmir, i och rint storstäderna, och kanske någonstans nere på sydkusten! hahaha

  • kotivoito

    Medlem
    18 november, 2003 vid 22:55

    Det är det jag menar. Någon säger att Mallorca inte är “verkliga” Spanien och några säger att Skåne inte är “verkliga” Sverige och så vidare. Ändå tycker många att både Mallorca och Skåne är fina ställen.

    Och indien är ganska stort. Är så stort som europa? Och har en massa olika kultur i olika delar, såklart.

    Jag tycker att “verkliga” Någotland inte finns.alls. Inte någonstans. eftersom olika delar är olika. Och olika mänskor tycker om olika saker. Och det är bra. Då är det roligt att se olika ställen, ju. Och se olika mänskor.

    Mypa

  • andyk

    Medlem
    26 november, 2003 vid 20:02

    ja vet nu vem du e mypa??

  • zoolander

    Medlem
    27 november, 2003 vid 09:57

    berätta! jag e nyfiken på att få veta va det e för sajko!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Goa – Indien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.