Senaste nytt Forums Övriga Off Topic GoodPlanet, om ni blev rädda för Al Gores……

  • GoodPlanet, om ni blev rädda för Al Gores……

    Publicerad av pedersen på 21 oktober, 2009 vid 06:26

    film så kommer ni verkligen få svårt att sova om ni ser den här långfilmen:
    http://www.youtube.com/homeproject#p/a (ses med fördel på en fet TV)
    Sändes på DR2 igår kväll.
    Något av det snyggaste jag sett på TV samtidigt värre än värsta skräckfilmen.
    Hade inte varit för det fantastiska fotot, hade jag nog inte orkat mig igenom.

    bizonoxe svarade 14 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • calle_b

    Medlem
    28 oktober, 2009 vid 21:06

    gammal, men otroligt snyggt foto. Lätt värt en “bump”.
    De vänder ju på steken på slutet – “det finns hopp”-sensmoralen kliver in 10 min från slutet om jag inte minns fel 🙂

    Men, håller med dig – skräck.

  • daffman

    Medlem
    1 november, 2009 vid 20:10

    bra film, sett andra filmer i skolan där t.ex. insnöade forskare snackar, den här var klart bättre då den även förklarar hur allt hänger ihop(vetenskapligt)från grunden på ett vettigt sätt med otroligt fina bilder/klipp.

  • windmiller

    Medlem
    1 november, 2009 vid 20:43

    Titta då på “The Zeitgeist movement”…
    Skumma prylar måste jag tillägga..

  • pedersen

    Medlem
    2 november, 2009 vid 12:13

    Den visades på dansk TV igen igår. På DRs nya DR HD kanal. Nice bildkvalitet.

  • pedersen

    Medlem
    2 november, 2009 vid 12:16
    Calle_B;585704 wrote:
    De vänder ju på steken på slutet – “det finns hopp”-sensmoralen kliver in 10 min från slutet om jag inte minns fel 🙂

    Men, håller med dig – skräck.

    Hade det inte varit för sista 10 min hade väl repet kastats upp över bjälken :tongue:
    Inget nytt resonemang, men skadar inte att se filmen och bli påmind (igen).

  • calle_b

    Medlem
    2 november, 2009 vid 13:00

    Lucky People Center (typ 80tal??) var väl den första som kom i liknande katergori. Där var det dock inte insnöade forskare, utan en relativt insnöad hippiekultur som stod för klavertrampen. Nåja, rätt kul produktion, med lite småspacad musik 🙂 (och även där, ett allvarligt budskap)

  • pedersen

    Medlem
    9 december, 2009 vid 20:36

    Dump.
    Visades på DR igen (tredje gången). Har skrivit till SVT och frågat om den skall visas, men det fanns inga planer på det.

  • daffman

    Medlem
    9 december, 2009 vid 21:46

    äsch, vi har blivit upplysta ett par gånger nu, men människan chillar på’t. Ingen cool film kommer få oss och ändra på våran livstil(tillsynes). Hoppas endå på att det blir något vettigt av Köpenhamnskafferepet.

  • farbrorfraz

    Medlem
    11 december, 2009 vid 14:43

    Rolig kuriosa… kolla in railen 1:22:40 in i filmen… =)

  • bizonoxe

    Medlem
    11 december, 2009 vid 14:48

    rädda för Al Gores film? Snarare rädd för Al Gore.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic GoodPlanet, om ni blev rädda för Al Gores……

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.