• Publicerad av sanden89 på 6 december, 2011 vid 19:27

    Tänkte köpa en till mig själv i julklapp.

    När det gäller filmning är jag inte en som sitter och klipper ihop Goa videos. Jag vill bara kunna film lite på skoj när jag surfar. Dem varierar ju lite i pris, någon som vill redogöra för mig vilken jag skall köpa?

    tobbelindholm svarade 12 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • pepa

    Medlem
    6 december, 2011 vid 20:00

    Köp den senaste. Inte så stor skillnad i pris och mycket fler valmöjligheter. SOm jag förstår det ska man kunna skjuta lite mindre fish eye-igt om man vill, och det är värt! Blir segt med bara fish eye i längden.

  • blizzy

    Medlem
    6 december, 2011 vid 22:25

    Skillnaden mellan den nya (HD Hero2) och den gamla vanliga (HD Hero) verkar ju inte vara sådär fantastiskt stor. Det handlar ju snarare om en “uppgradering” än en helt ny modell… Jag kör HD Hero med LCD Bacpac och jag tycker att den är grymt bra, så om du inte har några superbehov av de nya funktionerna (snabbare bildtagning, fler lägen/upplösningar etc) så funkar nog HD Hero bra för dig… Skillnaden mellan vanlig kamera -> HD Hero är ju betydligt mycket större än HD Hero -> HD Hero2, så du lär inte märka så stor skillnad mellan modellerna…

  • tobbelindholm

    Medlem
    7 december, 2011 vid 11:28

    ljus upptagningen är bättre på HD Hero 2 än den första, för ja har testat båda samma session på samma kvalité! dessutom är menyerna bara hälften så krångliga som på den första! och som Jesper säger så är de jäkligt bra att kunna välja en mindre vidvinkel! men tror lätt att du skulle bli nöjd med den första eftersom du inte testat den nya;)

  • dalen

    Medlem
    10 december, 2011 vid 17:50

    GoPro 2 är bättre på allt än den gamla. Skulle du vilja fotta så är det stor skillnad på den nya.
    En bra sak med den nya är att den inte blir lika varm som den gamla så man får mindre problem med imma på linsen. Det är jäkligt jobbigt att få när du filmat.
    Har filmat och fottat massor med nya GoPro 2 och den är grym!

  • tobbelindholm

    Medlem
    10 december, 2011 vid 21:39

    vilken jäkla härlig bild! skickar du den till gopro så lär dom ju ha den på startsidan!

  • solomin

    Medlem
    10 december, 2011 vid 22:11

    Har precis köpte en Hero2 under en resa i staterna.
    Jag resonerade som så att det var dumsnålt att spara några 100 lappar på kameran, ge fan i att köpa något tillbehör istället.

  • skanepaul

    Medlem
    13 december, 2011 vid 15:45

    Ska man välja surfpaketet eller är det mest för vågsurf??

    Tänker på vilket paket som har smartast fäst för kitesurf då, fäste till en längre bom m.m.

  • danger

    Medlem
    13 december, 2011 vid 16:55

    Inget av paketen är direkt inriktade på kitesurf. Hade valt Outdoor edition/HD Helmet Hero, så man får hjälmfästena…
    Kolla sen på kitehero.com istället!

  • tobbelindholm

    Medlem
    13 december, 2011 vid 17:20

    surfhero paketet är ju bara huset och två brädfästen. bättre att köpa typ outdoor så får man ju med mera grejer! fördelen med surfhero är ju att man får med baksida med flötet på!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.