Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gopro 3 silver Pc eller Mac för redigering

  • Gopro 3 silver Pc eller Mac för redigering

    Publicerad av alohavbg på 22 juli, 2013 vid 20:46

    Ska köpa ny bärbar dator 13″ som jag ska lägga in filmer från Gopro 3 silver och redigera filmer från denna. Vad är lättast att göra detta i Pc eller Mac ?

    Har redigerat en film i Windows Live Movie Maker m a o ingen större erfarenhet av detta.

    Har tittat på 13-tums MacBook Air

    1,7 GHz Dual-Core Intel Core i7, Turbo Boost upp till 3,3 GHz.

    Minne 8 GB 1600 MHz LPDDR3 SDRAM,

    256 GB flashminne

    Ska man satsa på detta paketet eller vad för Pc dator ska jag ha för att få bästa resultat för redigera bilder & filmer.

    Vilka redigerings program funkar bäst i vardera dator.

    Med vänlig hälsning Nybörjare på filmredigering

    jesper-b svarade 10 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jester

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 06:50

    Är du van vid Windows är det nog lättast att fortsätta med Windows… Men du kan ju fortfarande köpa en MacBook Air, och installera Windows på den via BootCamp. Det som sker är helt enkelt att hårddisken delas upp i 2 delar och du kör Windows på ena delen. Och du kan enkelt skifta mellan dom båda operativsystemen.

  • colle_screamer

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 22:26

    Om du bara skall köpa dator bara för att redigera film så e Pc definitivt att föredra. Mac måhända har mycket stabila datorer men du är extremt begränsad vad det gäller programmen. När det gäller filmredigering så kan jag starkt rekommendera Adobe premiere pro. vilket iof går som Jester säger att även installera på mac men jag ser ingen anledning om man inte redan äger en sådan. det blir mest dyrare. Fast å andra sidan lever vi ju i ett samhälle som bygger på konsumtion så varför inte ..? Lycka till 🙂

  • rickard_nr1

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 14:36

    tänk på att de bara är en 2-kärnig processor i den där, är ju rätt segt om de börjar hacka 😉

  • danneman

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 21:24

    Kommer aldrig i hela mitt liv rekomendera någon att redigera eller använda en pc till det! Har aldrig hört nån annan mac användare gå tillbaks till pc!

  • jesper-b

    Medlem
    31 juli, 2013 vid 09:51

    MAC: Stabilt och lättarbetet i synnerhet vad gäller video! /JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gopro 3 silver Pc eller Mac för redigering

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.