Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video GoPro HD Hero 2

  • GoPro HD Hero 2

    Publicerad av vidmar på 9 januari, 2012 vid 21:33

    Tjenare!:grin:

    Hade tänkt införskaffa mig en behändig kamera inför Kap Verde resan i mars. Har kikat närmare på den senaste GoPro kameran men skulle behöva lite rådgivning angående vilket “kit” man bör skaffa? Samt lite allmän information om hur kameran fungerar, t.ex. runt kvällstid vid mörker etc..:confused2:

    Jag vindsurfar främst, men ägnar mig även åt skimboarding och longboarding (dvs. när vädret tillåter). Kommer nog även dyka/snorkla en hel del också i Kap Verde. För vad jag förståt så är inte surfmontaget avtagbart? Är nog inte det smidigaste att slösa massa surfmontage på hyrd utrustning heller…. :crazy:

    Sen undrar jag hur ni skaffat era GoPro:s, beställde ni från deras hemsida eller hos återförsäljare, vad är bäst billigast (beträffande frakt osv..)? Har tittat en hel del på http://www.ohana.se och det verkar vara en bra sajt, någon som har några andra tips? :confused2:

    Sist men inte minst undrar jag om Adobe After Effects torde sig fungera som bra editeringsprogram? Vill verkligen få till slow-mo effekterna så man kan skryta inför kollegerna;)

    Tacksam för snabba svar då lönen nyligen ploppat in 😛

    Knatte svarade 12 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • karl-petter

    Medlem
    9 januari, 2012 vid 22:59

    Jag köpte min via polare i staterna. Billigt men jobbigt ifall ngt strular.

    Höll på o lacka ihop totalt i helgen när jag både filmat en kitesession i fredags och en riktigt skön dag i backen i lördags och allt kom ut helt illgrönt!!! Efter en bra stunds surfande på diverse forum så hittade jag att en firmware uppgradering eventuellt skulle lösa mina problem. I söndags fick jag det bekräftat, nu ser filmerna normala ut!!! Men upptäckte att det verkar vara vanligt att folk har problem med Hero2orna så kan vara värt att fundera på att köpa i svensk butik för att lättare få hjälp ifall ngt strular.

  • vidmar

    Medlem
    10 januari, 2012 vid 17:10

    Ok, såg att de hade kamerorna i Lund oxå för ca. 3500 kr. Det blir väl en del strul kan jag tänka mig med ett köp över gränserna men det är klart man sparar en del slantar om man kan skippa frakt- och ev. tullavgift. Hörde förresten av en polare att Lcd Backpacken drar lika mycket batteri som en hummer drar bensin?

  • waver

    Medlem
    10 januari, 2012 vid 18:56

    3000 på dustinhome med studentrabatt =) köpte min i julas, jag hade inget problem med filmerna. Har dock bara testat den en gång i bilen när jag körde =) Det riktiga eldprovet kommer i mars när jag ska till italien och köra skidor 😛

  • karl-petter

    Medlem
    10 januari, 2012 vid 20:47

    Waver, se till att uppdatera firmwaren innan Italien, problemet uppstår bara i kyla. Min funkade kanon inomhus och i “värmen” i Göteborg i julas men när jag kom hit upp till Åre blev allt grönt.

  • ared

    Medlem
    10 januari, 2012 vid 21:00

    Jag kan rekomendera Cyberphoto som leverantör av GoPro HD2
    3500 kr med 16 Gb minne
    Hälsningar

  • waver

    Medlem
    10 januari, 2012 vid 21:34

    tack så mycket karl-petter, trist att vara där nere och så blir allt skit 😛

  • Knatte

    Gäst
    11 januari, 2012 vid 07:37

    LCD-backpac drar mera ström, men inte så farligt. Dock blir kameran betydligt tyngre med denna på:blush:

  • vidmar

    Medlem
    11 januari, 2012 vid 17:52

    Så det är alltså inte optimalt att ha LCD-Backpacken på när man surfar? Såg att de hade någnting som hette floaty-backpack. Det verkar vara en anordning som får den att flyta. Men hur förhåller sig kameran till vatten sjunker den som en sten eller? 🙂

  • Knatte

    Gäst
    11 januari, 2012 vid 21:55

    Klart du kan ha LCD-packen på när du surfar, men har du den på hjälmen känns det skillnad på tyngden. Sitter den på bom eller stativ är det inga problem.
    Har inte testat flytförmågan, men misstänker att den sjunker:smirk:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video GoPro HD Hero 2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.