Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GoPro – nu med helikopeter! (OT?)

  • oscarlj

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 13:37

    Coolt, undrar dock i vilka vindstyrkor den funkar…

  • svenne

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 14:36

    Phantom är ingen värsting och klarar inte mycket. Det gör däremot Mikrokopter eller Camflight – med en faktor 10 på priset.

    http://www.youtube.com/watch?v=WFDvhSNXONU

  • moppepojken

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 16:42

    Det här är från i våras med min quadcopter som vi nu har gjort om till hexacopter. Den har dubbla fpv kameror, autopilot osv.
    Min tanke är att använda den när jag vindsurfar!!

    Kolla i HD
    http://www.youtube.com/watch?v=DUPnIewvbLU

  • svenne

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 18:09

    Sweet! Fler multikopternördar! 🙂

    Varför har du dubbla FPV?

    Min lilla quad är rätt stark men jag men vill ha en stabilare så jag tänkte bygga en ny i vinter på KK2-kort (och för er som inte vet så står KK för Kaptein Kuk). Egentligen så skulle jag vilja ha GPS-mappning men då måste jag använda Naza eller Multiwii istället för KK2 och de är antingen dyra eller saknar funktioner.

  • moppepojken

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 19:34

    Vi har två kameror, en GoPro som är stabiliserad samt en fpv kamera som har mindre “widescreen” som vi kör FPV med, vi har en switch på sändaren där vi växlar mellan kamerorna om vi vill ändra vinkeln eller se vad som filmas. På det som sänds har vi OSD (On Screen Display) som är väldigt behändigt när vi flyger med glasögon. Vi har även en 7 tums display på sändaren.

    Vi kör arducopter vilket är ett open source och har otroliga möjligheter och finesser, senaste versionen är jämförbar med NASA wookong vilket är den dyraste kontrollen som finns. Det finns ett antal kontrollkort som kan köra arducopter: APM2.5/6, PX4 och VR Brain. APM2.6 är enklast och billigast tror jag men vi kör på PX4 vilken är mycket snabbare.

    Den har GPS så den flyger hem när den tappat signal samt telemetry så att den har kontakt med dator eller mobil/surfplatta och det går att styra den genom att luta plattan

    Det finns möjlighet till att den följer efter tex surfare liknande detta

    http://www.youtube.com/watch?v=UKKA1ZDKyD8

  • svenne

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 19:48

    Arducopter, det var inte mycket att hänga i julgran sist jag kollade. Ska kollas upp igen! 🙂

  • rickard_nr1

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 20:28

    asballt är de, synd att dom som sagt är lite dyra för att ha som hobbyleksak:P är lite sugen på en phantom men med lite bättre prylar på landar de ju på närmare 15papp. man vill ju dessutom inte göra som den där reklamen som gick för många år sen där de krachar ett modellflygfplan de första de gör:P

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GoPro – nu med helikopeter! (OT?)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.