Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Göra Nobile fotstroppar mindre?

  • Göra Nobile fotstroppar mindre?

    Publicerad av gnutten på 18 augusti, 2010 vid 11:07

    Har svårt att få mina fotstroppar på bräda så tighta som jag vill ha dem. Har dragit dem så hårt som jag kan, men ändå sitter min fötter ganska löst. Fungerar när man kör rakt fram, men när man skall trixa glider fötterna lätt ur stropparna.

    Det är en Nobile T5 bräda från 2009, med IFS PRO-pads. Jag har 41-42 i vanliga skor, så det borde väl inte vara något problem att få stropparna att passa?

    Har “cykelslangar” monterade, men hoppades att skulle gå få bättre passform utan dessa. Med skor går det ju också bättre, men skulle vara skönt att slippa.

    /Tobias

    Kjello svarade 13 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Kjello

    Gäst
    18 augusti, 2010 vid 11:59

    Det borde gå att lägga in extra, eller tjockare skum på undersidan i stroppen,
    Tror man kan dra ut tyget omkring som en strumpa skit i stela överidan eller vik den med, sen på med skum och dra på det igen.
    Det är ju ihopsytt “ut och invänt” sen har dom kalvat det in och ut på stroppen, så på något sätt har dom fått på den rättvänd, väldigt elastiskt tyg på undersidan.
    Lösningen ser man nog om man skruvar bort padsen och tar bort skruvarna (lösgör stropparna), jag testade, lätt att stoppa in änden igen tills det passade i skruvhålet .
    jag kanske skaffar d3o ambågs-skydd att sätta in där.

  • gnutten

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 07:58

    Tackar! Skall skruva loss och kolla vad jag kan få ihop.

  • serotonin

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 10:01

    hur gör man lf stroppar mindre?

  • acemattias

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 11:02
    serotonin;626650 wrote:
    hur gör man lf stroppar mindre?

    Tvätta i 110 grader:grin:

  • Kjello

    Gäst
    19 augusti, 2010 vid 11:05

    Vänta på Gnutten’s svar senare, tror jag är lugnast.
    Han fixar det nu.

    eller pröva samma, förslag.
    Vem är först.
    Självklart det går att lägga in extra skum, Neopren d3o, what ewer you like.
    Jag tänkte inte lätt att få tag i det optimala d3o, men köpa armbågs-skydd i d3o bör gå,
    och sen klippa till shitet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Göra Nobile fotstroppar mindre?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.