Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Gore-Tex torrdräkt

  • mrmille

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 13:42

    de flesta skulle nog rekomendera ocean rodeos som verkar tokbra. Annars har ju maui magic släppt en nu.

    Vill du har lite billigare alternativ kan du kolla efter de som kajak killarna använder sig av. Halva priset ungefär =)

  • luuddee

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 13:54

    vet inte men många säger att det inte spelar speciellt stor roll om det är gore-tex elelr inte när man kitear. jag har en ocean rodeo och är väldigt nöjd med den. kolla gul dräkterna det verkar schyssta.. ananrs maui magics nya verkar rätt okej också.

  • matthias

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 15:22

    kolla sola på kiteshop.dk jag har en sån och kan varmt rekommendera den. front entry gör det enklare att öppna och stänga själv, du blir rötligare bakom ryggen vid t ex hp’s dessutom har dräkten hela latexfötter vilket gör att fötterna också håller sig varma. den e faktiskt kunglig! just de ja, materialet andas också, precis som görtex!

  • viktorh

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 15:37

    Vad jag föstår har väl ingen av dessa gore tex, Sola har väl någon typ av membran men är det lika bra som gore-tex immersion?
    Jag har själv en OR Pyro 04 med den är helt kass man blir ju helt blöt av all kondens.

  • matthias

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 15:51

    jag e snustorr..

  • luuddee

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 18:19

    om man svettas som en gris kanske. . jag blir inte speciellt blöt av min gillar den skarpt..

  • walle

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 18:48

    Svar till:


    Vad jag föstår har väl ingen av dessa gore tex, Sola har väl någon typ av membran men är det lika bra som gore-tex immersion?
    Jag har själv en OR Pyro 04 med den är helt kass man blir ju helt blöt av all kondens.

    [/ QUOTE ]

    Om du blir så blöt av all kondens/svett så kanske du bör uppsöka läkare? blush.gif wink.gif

    Men däremot kan det, om man inte kör med tätande skor/vantar, tryckas in vatten vid muddarna (Ben, armar och hals)

    Jag har haft min pyro sedan mars -03 och den e kanon! jag fick täta om skarvarna vid muddarna i somras, med ny “stryktape” eftersom att den tätningen hade gått upp.
    Men det kan bero på mig att jag varit lite ovarsam när man tar på/av sig den i bland tongue.gif

    Men den är fortfarande kanoonskön och håller otroligt bra i övrigt! smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Gore-Tex torrdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.