Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Görväln/ Näsby i morgon bitti

  • Görväln/ Näsby i morgon bitti

    Publicerad av robin på 11 maj, 2008 vid 18:42

    Jag siktar på Görväln vid sju – halv åtta. Någon mer? Jag kan tänka mig Näsby också.

    pennan svarade 16 år sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • jps

    Medlem
    11 maj, 2008 vid 18:47

    Näsby lockar lite. Kanske dyker upp runt niotiden.

  • electric

    Medlem
    11 maj, 2008 vid 19:02

    Några har aviserat att de tänker satsa på Sandvikens brygga. Ett säkert ställe på nord.

    Stöd Torös Vänner – http://www.torosvanner.se

  • johanb

    Medlem
    11 maj, 2008 vid 20:23

    Jag tänkte åka till görväln runt 7 tiden imorgonbitti.

    Johan

  • robin

    Medlem
    11 maj, 2008 vid 20:24

    @JohanB 464706 wrote:

    Jag tänkte åka till görväln runt 7 tiden imorgonbitti.

    Johan

    Då ses vi där om det verkar blåsa.

  • maca

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 07:03

    Körde ett morgonpass med 5.3 och freestyle i Näsbypark – för mycket NV och riktigt svårt att komma ut men mkt bra väl ute.

    Fullt ställ i 5.3 kl 07.00 en måndagmorgon med solen i ansiktet är inte fel.

    Idag känns ekorrhjulet välsmort…

  • jocla

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 07:29

    Tack för rapporten, nu har jag lyckats övertala mormor att vara barnvakt så det blir ett lunchpass på näsby park för mig.

  • robin

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 09:59

    Det blev en byig och blåsig morgon. På vattnet mellan 8 och 10, med mycket tryck i 5.4 i byarna. Gick skitdåligt första timmen, men sedan blev vinden lite jämnare och jag fick lite flyt i seglingen.

    Riktigt kul sista halvtimmen.

  • goretex

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 19:19

    Det var bra vindriktining idag vid Görväln… Var inte själv ut å körde men kollade in brorsan och ett par andra killar som körde…. bra vindriktning… snett in… kanska rak nord förmodligen… kanske något åt väst…
    Får se om vi kan mecka upp ett par amatörbilder här senare =)

  • kingarne

    Medlem
    13 maj, 2008 vid 06:29

    Körde panik-körning/riggning efter jobbet vid 16 ungefär, var kanon i byarna fram till 18. körde 6.5 och 110l. Görveln kan allt överraska ibland 🙂

  • pennan

    Medlem
    13 maj, 2008 vid 19:19
    Goretex;464979 wrote:
    Det var bra vindriktining idag vid Görväln… Var inte själv ut å körde men kollade in brorsan och ett par andra killar som körde…. bra vindriktning… snett in… kanska rak nord förmodligen… kanske något åt väst…
    Får se om vi kan mecka upp ett par amatörbilder här senare =)

    Det är jag som är “brorsan” 😉
    En bild från Görväln igår han bara 4 repor innan jag fick åka till närakuten och sy några stygn i foten, tror jag slog i foten i brädan när jag vattenstarta, rätt vassa kanter på det gamla åbäket jag kör.
    Edit: körde med bra drag i ett 6.5

    sd.jpg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Görväln/ Näsby i morgon bitti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.