Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Göteborg idag söndag NO

  • rookie

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 18:13

    Velar mellan Krossholmen, Bagglebo(Öckerö) eller Sillvik.

    Det borde väl även att gå i längst ner vid badstranden i Sillvik!?! Lite långgrunt i.o.f. sig.

  • johnjrambo

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 18:22

    vart i arendal har du tänkt o köra??

  • bananen

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 18:27
    bananen;386349 wrote:
    … B-nyckel…

    Jag menar givetvis A-nyckel. Jag pratar om bommen i Sillvik, alltså. Den längst ut vid badet, vid busshållplatsen.

    Hursomhelst är det bara ca 150 meter att bära från parkeringen, å det r fin uppvärmning om man saknar nyckeln. på innvägen kan man ju köra ända in i viken.

    Sllvik regerar i Götet på ostligt!

  • Knatte

    Gäst
    28 maj, 2007 vid 18:43

    @fredrik.ygge 386507 wrote:

    Jag är inne på att åka Sillvik imorgon kväll. Någon som har några insider-tips om bommen imorgon kväll?

    Funderar också på att testa Arendal nu när det verkar bli mer Ost än Nord. Skulle vilja reka istigning etc inför en västlig, hård kuling och lite speedkörning. Vid ostligt kan man ju köra safe med piren i lä. Nog rätt bra vind från älven vid ostligt. Någon som är lockad att hänga på?

    Klart jag är sugen som alltid, men verkligheten säger något annat..

    Rambo. kolla dessa gamla trådar om Arendal:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=30568&page=2&highlight=arendal
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=24888&highlight=arendal
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=43478&highlight=arendal

  • fredrik-ygge

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 19:01

    @jOHNjRAMBO 386524 wrote:

    vart i arendal har du tänkt o köra??

    Knatte skickade ju en del länkar där det mesta är med. Tänkte testa att gå i på sandstranden på första bilden och sedan kan man köra repor längs den gröna ungefär. Skulle vara kul att testa denna spot mitt i hamnen. Lite orolig dock att det är så mycket vindskugga i starten att det är svårt att guppa ut på de prylar man vill ha när man kommer ut. Jag kanske fegar ur och tar Sillvik eller däromkring. Får kolla lite hur vindriktningen utvecklar sig under morgondagen. Blir det för mycket nord tar jag hursomhelst inte Arendal.

    Väldigt sugen på att testa det som sagt …

  • fredrik-ygge

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 19:30

    Det här badet öster om hamnen är väl också avspärrat förstås?

  • blast

    Medlem
    2 juni, 2007 vid 17:40

    Om man tar Eniros karter och använder hybrid-inställningen då kommer bommar att markeras med ett rött sträck.
    Har inte vart där själv men enligt kartan finns det ingen bom på vägen öster om hamnen. Det kan ju ändå vara privat väg.

  • supergleiter

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 22:01

    Nån som vet hur det ligger till med bomen i sillvik numera?
    Enl eniros hybridkarta är där ingen bom på “sandenvägen” så man ska kunna köra ända ut till badstranden, men har för mig att där är en bom i verkligheten…

    Man vill ju inte missa veckans ostlig o det funkar väl med sillvik va?

    Har kört på Öckerö nåra gånger men tyckte det känndes rätt strömt + att det lär va kö dit efter jobbet

  • fredrik-ygge

    Medlem
    20 augusti, 2007 vid 05:48

    Det har varit låst bom där varje gång jag varit där.

    Vet inte hur det är på ren Ost, men om DMI-prognosen håller sig och det blir frisk NO så blir det finfint där imorgon och på onsdag.

  • supergleiter

    Medlem
    21 augusti, 2007 vid 06:30

    Gott o höra!
    Då får man väl knata i värsta fall – för ut måste man ju :tongue:

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Göteborg idag söndag NO

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.