Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Göteborg Locals!!!!

  • Göteborg Locals!!!!

    Publicerad av kristjans på 20 september, 2007 vid 10:26

    Jag behöver lite hjälp från några göteborg locals ang en cablepark fråga..
    Kan inte säga så mycket nu men jag skulle behöva lite hjälp från någon med local kunnskap mm.

    Om ni e intresserade o hjälpa till med ideer/ förslag vänligen skicka mig en email på:

    kristjan@nordicsurfers.com

    sahlin svarade 16 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • plattvatten

    Medlem
    20 september, 2007 vid 11:08

    Området runt Torslanda känns som ett naturligt ställe att placera en cablepark på. Jag kan hjälpa till att lägga en kabel….

  • stebe

    Medlem
    20 september, 2007 vid 11:44

    @kristjans 416620 wrote:

    Jag behöver lite hjälp från några göteborg locals ang en cablepark fråga..
    Kan inte säga så mycket nu men jag skulle behöva lite hjälp från någon med local kunnskap mm.

    Om ni e intresserade o hjälpa till med ideer/ förslag vänligen skicka mig en email på:

    kristjan@nordicsurfers.com

    Det skulla vara grym fett fantastiskt om det gick att få upp en kabelpark i Göteborg. Den skulla passa fint här i Frölunda..

  • wakenils

    Medlem
    20 september, 2007 vid 15:16

    jag kan hjälpa till o provåka

  • edorf

    Medlem
    20 september, 2007 vid 19:46

    en cabel mellan malmö och gbg skulle kunna dras..

  • nundy

    Medlem
    20 september, 2007 vid 20:39

    Jag kan lägga kabeln aka tömma ryggen

  • above_the_law

    Medlem
    21 september, 2007 vid 06:44

    Låter som ett skönt initiativ!
    Jag har inte testat att köra efter kabel men en sjö med hyfsat centralt läge borde ju vara bra va? Ska det vara en stor “rund” sjö eller en med många smala passager för att enkelt kunna sätta upp kabelns upphängningsanordning?
    En bra sjö med många vindlingar men som ändå är ganska stor är ju Surtesjön! Den ligger isen rätt tidigt (ligger högt), så då kanske man kan fortsätta köra på isen;-)! Nej skämt å sido, Sisjön kanske också vore bra med ganska centralt läge och nära Askim med busslinjer mm.
    Tänkte du att du skulle tjäna en massa stålar på det? I så fall är ju tillgängligheten viktig!

    Kör hårt!

    /Nicco

  • wakenils

    Medlem
    21 september, 2007 vid 11:39

    Jag har bara åkt i köpenhamnsparken en helg men erfarenheten därifrån o vad jag hört från andra är att det är rätt gött om det är grunt så man slipper simma tillbaka och sen någon form av vågbrytare i mitten då man har en tendens att riva upp vattnet trots att man bara åker på en liten bräda…
    Jävligt kul initiativ! Hoppas det blir av!

  • sahlin

    Medlem
    21 september, 2007 vid 19:49

    du snackade om nått i stockholmen också.. ska du bygga kabel-imperium kristjan? kul/coolt om inte annat!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Göteborg Locals!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.