Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing göteborg Torsdag

  • göteborg Torsdag

    Publicerad av johnk på 27 oktober, 2010 vid 13:59

    Hoppas på mindre regn imorgon. Kan hela dagen (fast det brukar inte locka så mycket tidigt på morgonen i skitväder).

    Ser nu ut som SSV ända fram till 15-16. Rågelund eller askim tror jag på. Om ingen hakar på så blir det hundkrok i Askim. Bilar från norra Hisingen.

    0739-282622

    /John

    johnk svarade 13 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • hydrolift

    Medlem
    27 oktober, 2010 vid 15:13

    Hade varit kul att testa Askim. Startar du från stranden eller Marholmen? Bara det inte blir för lite vind för en 12:a. Rågelund är ju annars ett säkert kort som funkar även om vinden vrider över mot väst. Valet o kvalet…

    Tänkte åka från Vasastan runt 10-tiden o köra till 15 eller nå’t.

    Kan man köra hela vägen ner till stranden vintertid?

  • zazonat

    Medlem
    27 oktober, 2010 vid 17:52

    Utan nyckel till bommen så kan du inte det.

    Jag är förhoppningsvis vid Askim 12.00-16.00 om allt går enligt planerna.

  • sl0k

    Medlem
    27 oktober, 2010 vid 17:53

    Tänkte köra Askim imorgon jag med, jobbar så kan vara där vid 16 ca som tidigast.
    Var där idag från ca 16 och körde. Var 3 kitare och 3-4 vindsurfare där idag em.

    Jag brukar starta från stranden. Tror inte 12a kommer att vara för liten, körde själv 12a idag och det var aningen överriggat och vindstyrkan imorgon ser ut att bli snarlik den idag.

    Man kommer tyvärr inte hela vägen ner till stranden utan bomnyckel. Ca 200m att gå från parkeringsplatsen. Tidigare i höstas gick det att gena med bil genom skogen från campingen men de hade stängt där med bom idag.

  • solomin

    Medlem
    27 oktober, 2010 vid 19:21

    Siktar på att vara i Askim vid 9.30, dock tycker DMI att det blir betydligt mindre vind än idag så vi får se.

  • hydrolift

    Medlem
    27 oktober, 2010 vid 20:08

    Kollar Askim först runt 10, 11-tiden. Ser det inte ok ut så drar jag till Rågelund istället.

  • johnk

    Medlem
    27 oktober, 2010 vid 22:53

    Låter bra. Posta vart ni drar. Jag går upp imorgon, lagar min kite, å sen beror det på var/när det ser bäst ut. Verkar ändras snabbt. Natt så länge

  • markus-wetterberg

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 08:41

    bor bredvid askimsviken!
    tror det blir grymt där idag. jag är påväg ner nu, det kostar inget att stå på parkeringen längre så man behöver inte köra in!
    seeya

  • sl0k

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 17:15

    Det flyter runt en trästock i viken, lite lurigt. Den var även där igår på ungefär samma ställe.

  • hydrolift

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 17:56

    Trodde det var en fast pryl från ngn gammal brygga. Lurig var den i varje fall.

  • johnk

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 23:18

    Markus, är det du som lagt ut en stealth-rail? 🙂 Du drog i helt rätt tillfälle för det mojnade efteråt.
    Det var gott och få köra regnig boost-session idag en stund tills vinden dog. Kläderna var blöta av svett efteråt, fingerkramp och ett lätt sträckning i armen. En bra dag helt enkelt! Pausar till Lördag.
    Pyspunkan var mycket riktigt en ventil som börjat lossna. 4:e gången gilt på mina North kites. Hade tre stycken som lossade på min Rhino 06. De är pålimmade och när de blir gamla så släpper limmet.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing göteborg Torsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.