Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Göteborgsområdet idag lör 12 Maj?

  • Göteborgsområdet idag lör 12 Maj?

    Publicerad av mahi på 12 maj, 2012 vid 08:00

    Någon som skall ut runt gbg idag lördag?
    NV fram till i em, sedan vridning mot väst.
    Vart åker ni?

    dykserv svarade 11 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • dykserv

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 08:57

    Tänkte nog dra till Fishingcreek om 10 minuter.. Annars kan nog Björlanda funka, delvis?

  • mahi

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 09:00

    Björlanda? Funkar det på NV?

  • dykserv

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 09:09

    Absolut! Även V funkar, om det vrider sen. Har lite närmre till Fiskebäck, men kan vara på ngt av de ställena inom 30 minuter, tänkte jag.. (har bara tid till 14-nånting..

  • mahi

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 09:39

    Åker nog till fisken, men är inte där förrän mellan kl 15-16..

  • dykserv

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 10:53

    Har just kollat Sjöfartsverkets VIVA-karta:
    http://vivakarta.sjofartsverket.se/
    Verkar som Hamneskär har medelvind på ca 11 m/s, rak NV.. Marstrand har 12 m/s rak NV. Blir nog fett i Beerlanda! Åker dit vid 14-tiden, men kan tyvärr bara vara där till 17-tiden.. Ska bli kul att rigga mitt nya HSM Fire 🙂
    Ses kanske på vattnet!
    Daniel

  • planing

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 11:30

    Rak NV, nja det visar 336 grader i Marstrand. Läar det inte bakom Höga då? Jättesnällt om du lägger en liten notis här om det funkar.

    Det lutar åt att jag åker lite senare vid 5-6 ikväll.

  • mahi

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 21:28

    Fiskebäck var grymt bra idag…Hur var Björlanda?

  • planing

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 21:32

    Fint som snus! Körde 6.0 en timme mellan 6 och drygt 7 på kvällen. Bra drag, och hyggligt stadig vind. Och SOL förståss!

  • dykserv

    Medlem
    13 maj, 2012 vid 08:49

    Funkade riktigt bra i Beerlanda! VIVA-infon uppdateras ett antal ggr per minut, tror jag.. Men det låg rätt stabilt runt 325 grader när jag skulle ut.
    Bra förhållanden men hade svårt att få till det med mitt nyinköpta HSM Fire..
    Lite off-topic: (HSM Fire är kanske lite för hardcore wave, för mej..? Blåste mellan 8-9.5 m/s enligt min vindmätare, Det kan kanske var lite för lite för mitt 5.3-segel o mina 100 kg… Några tips? Har ingen tidigare erfarenhet av Fire och testade samtidigt en SB iSonic 110, som jag inte kört förut. Kanske inte den idealiska kombinationen av utrustning heller. Det får bli min Kona Wave 9’5″ eller min 10’5″ istället vid nästa test. HSM-folket i Staterna verkar ju älska Kona Wave brädorna, även om ingen verkar vilja ha dem här i Svedala..)

  • mahi

    Medlem
    14 maj, 2012 vid 06:53

    Funkar inget vidare att köra vågsegel på en Isonic, de är lämpade för helt olika ändamål och definitivt inte för att passa ihop. Gör varken bräda eller segel rättvisa. Under 6.5 på den brädan tyckar inte jag funkar når vidare.
    Vad är det för Isonic du har? Isonic 110 finns inte. Är det 111 eller 107 du har?

  • dykserv

    Medlem
    14 maj, 2012 vid 22:19

    Ja, du har rätt. Det är en Sonic110, alltså en äldre modell än iSonic, tror jag.
    Ja, jag ska nog inte köra den med Fire igen. Tack för tipset! Har några racesegel som jag ska testa också, men annars får det bli med nån av mina Kona Wavebrädor.. Tror du det kan funka bättre?
    Ha dè!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Göteborgsområdet idag lör 12 Maj?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.