Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2019

  • supafly

    Medlem
    10 september, 2019 vid 13:04

    Det ser ut att bli lite rejäla vindar i em/kväll. Tyvärr lite för rejält för min rigg så jag blir nog på land. Men om någon ska ut så hojta gärna till. Får jag tid och möjlighet efter jobbet kanske jag tar med kameran på en utflykt till lämplig spot.

  • evert

    Medlem
    8 oktober, 2019 vid 17:19

    Hej!

    Till helgen ser det ut att kunna bli surf på Gotland. Vi är några som funderar på åtminstone fredag och lördag. Det har dock vridit mot väst, och verkar blåsa avsevärt mkt mer på södra delarna. Någon som har förslag på spot:s som funkar? Helst med vågor!

    Någon fler i samma tankar? Vi kunde gå ihop på något boende.

  • sailortrash

    Medlem
    8 oktober, 2019 vid 17:33

    Hej Evert
    Inte Varberg igen då=)
    Hade vart sjukt nice men jag kommer inte komma loss tyvärr. Men rapportera gärna kring boende och förhålllanden mm

    Siktar på lite ”plana i byarna” här i Sthlm…

  • evert

    Medlem
    8 oktober, 2019 vid 18:44

    Hej Evert

    Inte Varberg igen då=)

    Hade vart sjukt nice men jag kommer inte komma loss tyvärr. Men rapportera gärna kring boende och förhålllanden mm

    Siktar på lite ”plana i byarna” här i Sthlm…

    Varberg var helt fantastiskt – gör jag gärna om igen! Men denna helg verkar Gotland leverera mer vind. Ska rapportera hur det blev! 🙂

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    9 oktober, 2019 vid 10:35

    Fasen vad trött jag blir! I flera veckor har det dykt upp fina proggar som efter några dagar försvinner. Smhi har nu bra progg eft helgen. Windfinder tvärt om. Hade tänkt åka över på Söndag men nu vet jag inte. Får ju snart gå en
    nybörjarkurs (Eller lägga av med surf) 😠

  • sailortrash

    Medlem
    9 oktober, 2019 vid 11:28

    Fasen vad trött jag blir! I flera veckor har det dykt upp fina proggar som efter några dagar försvinner. Smhi har nu bra progg eft helgen. Windfinder tvärt om. Hade tänkt åka över på Söndag men nu vet jag inte. Får ju snart gå en

    nybörjarkurs (Eller lägga av med surf) 😠

    Håller med
    Och kallt ör det oxå
    Fy

  • evert

    Medlem
    9 oktober, 2019 vid 21:17

    Fasen vad trött jag blir! I flera veckor har det dykt upp fina proggar som efter några dagar försvinner. Smhi har nu bra progg eft helgen. Windfinder tvärt om. Hade tänkt åka över på Söndag men nu vet jag inte. Får ju snart gå en

    nybörjarkurs (Eller lägga av med surf) 😠

    Ja, började för ngt halvår sedan med att Windy började avvika stort från smhi. Nu känns det som alla siter visar helt slumpmässiga prognoser och det ändras in i det sista. Man ska inte kunna planera en enda aktivitet utan får ta livet på per timme-basis om det ska bli nån surf alls…

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    23 oktober, 2019 vid 19:27

    Lyckades boka biljett på extrainsatt färja i morgon 12.40. Skulle betala. Tryckte fel kortnr. Bokningen avbröts!!! Skulle boka på nytt….fullt😠 Ringde bokningen och kollade om den låg kvar. Det gjorde den, det var den sista platsen.
    Jaaaa!👍😀

  • grrrr

    Medlem
    24 oktober, 2019 vid 08:54

    Härligt!
    Lycka till – rippa hårt.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    25 oktober, 2019 vid 20:32

    Kanondag vid Hoburg idag. Kördes segel mellan 5.3/5.9. Inga monstervågor men dryga metern med perfekt side. Sol å varmt dessutom. Hela tre gubbs och den ständigt närvarande sälen på/i vattnet.
    I morgon, Hoburg stormchase! Kommer 4.0 vara för stort? Jag har inget mindre.
    Nu koma.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    27 oktober, 2019 vid 17:35

    Gårdagen levererade verkligen. Samma vinkel som Fredagen men nu 4.0 vind och vågor på mellan en å två meter i surfzonen. Dyningarna lägre ut var….eh! Större. Idag var proggen svår. N-V vinden kom lite senare än sagt så det hade gåtta köra en timme kanske. Åkte förbi Nisseviken på uppväg utifall det kunde funka där men det såg inget vidare ut. Blåsigt dock. Tre dudes körde 3.7/4.0!
    Nu hemmåt. (Vill inte)

  • sailortrash

    Medlem
    28 oktober, 2019 vid 09:30

    1 m side låter nice
    2 m side låter spännande

    Får bli Gotland nästa säsong alltså

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    28 oktober, 2019 vid 19:34

    1 m side låter nice

    2 m side låter spännande

    Får bli Gotland nästa säsong alltså

    Kanske var 1.95😁 Du vet man tar ju i lite.
    Klart du ska haka. Synd bara att säsongen generellt bara, med något undantag, varar från Sept t.o.m typ nu. Fick tre kanondagar i slutet av Juni! och två i Augusti. Sedan missade jag
    5 dagar i rad i Sept😣 Revange nu dock.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2019

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.