Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gotland 3-13 Juli..

  • Gotland 3-13 Juli..

    Publicerad av villjam på 24 juni, 2003 vid 18:59

    Jag och Honk tänkte åka till gotland och kitea 3-12 juli.. Det kan ju helt enkelt inte bli fel! Det är ju en ö och allt. Hur som helst. Vi har boende från den 5:e .. Så det blir 2 dagar, innan det, på stranden wink.gif .. Någon local som har koll på vilken strand som är bäst att sova på?

    Sen kan man ju alltid passa på att efterlysa kitesugna gutar.. Vi behöver lite tips på bra spots osv..

    Alla tips är välkomna. Vilka uteställen är bra? Vilka stränder är bäst för kite resp. halvnakna chix? grin.gif

    tjing…

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • walle

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 02:51

    jag är där 8-14 Juli…(minst beror på väder/vind) laugh.gif

  • villjam

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 09:01

    Annika ska med också förresten. Glömde jag att säga. Så vi blir 3 från början (det är hos henne vi ska sova fr.o.m. den 5:e).

    Du har ju mitt nummer, så det är bara att höra av dig när du kommer ner!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 19:28

    Bra ställen att köra på:
    Kovik, 2km norr om klintehamn, S-NV plattvatten
    Ireviken, 3mil norr om visby, V-N feta vågor
    Vitsand, Åminne, N-O, bred sandstrand, camping o kiosk/rest.
    Tofta, 2mil s om visby, S-NV, vågor, populäraste badstranden, kita inte här om inte vädret håller badjävlarna hemma…

    Kommer vara rätt mycket folk från Stockholms kitesekt där under juli månad, slå en pling och kolla var vi e nånstans när ni kommer dit:
    Johan 0704-978100

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 19:31

    Har hört att stockholms kitesekt ska ha ett jättetält som de låter folk husera i till en billig penning.
    Kan ju kolla med dem om boende också..

  • Anonym

    Gäst
    25 juni, 2003 vid 20:48

    Låter ju suveränt ifall man kunde få en liten plats att lägga sovsäcken dom första två nätterna..

    Hoppas det kommer blåsa och att jag fått min nya X3-16 innan vi åker bara smile.gif

  • villjam

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 22:13

    Vilken lättnad. Slår en pling när det närmar sig…

    Tack för alla bra tips!

  • backe

    Medlem
    29 juni, 2003 vid 13:33

    Gytt med lite Kitefolk till ön!

    Mig veterligen är vi bara 2 lokals här?
    Johan har ju redan tipsat lite bra spots, själv surfar jag mest Åminne på östra sidan och Tofta på västa. Det är dock sant att Tofta är en omöjlighet underhögsommaren. Det ska tilläggas att mina spotval ofta styrs av bensinkostnad och tidsåtgång från Visby räknat. Får väl bidra med tips om Pizzorna på Nymans grill vid Toftastranden, mums.
    Ser fram emot sällskap på ön!

    Backe 0.5 av gotlands lokals.

  • walle

    Medlem
    29 juni, 2003 vid 14:22

    Jag brukar åka till Gotland flera gånger om året, flickvännen kommer där i från, och undrar om ni kajtar året runt?
    Har själv skaffat en “Pyro” så jag kommer att åka när det är is fritt! grin.gif

  • backe

    Medlem
    29 juni, 2003 vid 15:43

    Jag brukar hitta på annat när det börjar kyla på. I vintras va det ruskigt kallt med ytvatten temp på under noll och en del is. Men visst, är man viking och har rätt kläder så… själv kom jag igång ganska sent i år främst på grund av att det tog sån tid innan vattentempen gick upp. Det är ganska djupt runt ön vilket gör att det tar en stund innan vattnet värms upp.

    Backe

  • Anonym

    Gäst
    1 juli, 2003 vid 11:16

    Någon som har koll på longitud/latitud till gotlandsspots?.. så man kan lägga till dem i windguru smile.gif

    Kanske någon som vet någon hemsida (liknande lantmäteriet) där man kan få ut koordinater.. så man kan lägga till sina favoriter till windguru (http://www.windguru.cz)

    PS fick min X3’a idag smile.gif))) DS

  • Anonym

    Gäst
    2 juli, 2003 vid 05:08

    Hmmm.. verkar inte som det finns något sådant gratis på nätet… här är ivf koordinaterna till Visby (verkar som det kommer blåsa en del enligt windguru smile.gif

    Longitud: 57.63
    Lattitud: 18.28
    Timezone är +1 som vanligt

  • walle

    Medlem
    6 juli, 2003 vid 05:04

    Hur är det med vinden och vädret på ön?
    det ser ut att blåsa på Onsdag laugh.gif
    Jag kommer till ön på Tisdag morgon vart kommer ni åka?
    070-5143015

  • walle

    Medlem
    7 juli, 2003 vid 15:29

    Jag behöver en våtdräkt(Korta armar men med ben) när jag kommer till Gotland, finns det någon butik som säljer eller är det någon som har en beg till salu? (Medium)och är där givetvis!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juli, 2003 vid 22:54

    Verkar som att det kommer bli nordligt på onsdag så det
    pratas lite löst om antingen Ireviken eller norra Fårö.
    /Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 juli, 2003 vid 03:10

    Ekeviken är en dröm om det blåser, tyvärr korsar jag pölen idag och kommer surfa runt i skåne kommande vecka. Hoppas att det är nån kvar på ön sen när man e tillbaks.

    cya /Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gotland 3-13 Juli..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.