• Gotland???

    Publicerad av ola_p på 1 juli, 2002 vid 18:20

    Är snart på väg till gotland, hälsa på lite släktingar etc. Förhoppningsvis kommer det med ett par surfpryttlar på resan.

    Så nu är frågan var man skall segla. Kommer att bo ca två mil söder om tofta och inkvartingen säger att det säkert är lika bra där som i tofta. Han hade dock hört talas om kraftiga neråtströmmar på klippkanterna där vågorna bryter. Tycker jag låter lite instabilt.
    Därför skulle jag uppskatta om någon kunde bistå med lite info och tips om gotland,vart man skall segla, tänka på etc.

    joeithafish svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • philippos

    Medlem
    1 juli, 2002 vid 19:13

    Tofta är faktiskt ett av de bästa surfställena på Gotland. Bäst är det vid sydväst. Om det blåser sydligt till ostligt kan du ju pröva sudersand längst upp på fårö = mycket fin sandstrand med ganska stora vågor.

  • steffo

    Medlem
    2 juli, 2002 vid 08:52

    Använd sök funktionen, det finns en hel del skrivet om Gotland.

  • joeithafish

    Medlem
    4 juli, 2002 vid 05:46

    tofta var schyst i går. lite för mycket vind och vågor för ersta-grejona, techno+6,9 race.
    Vågor är däremot världens grej! Så nu är man på jakt efter lite mindre grejor att ha när man drar nån annanstans än erstan.
    De största vågor jag såg, kanske inte jätte stora, var vid sandviken på östra delen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.