Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland i helgen!?

  • Gotland i helgen!?

    Publicerad av mag på 28 april, 2006 vid 18:05

    Bra med vind hela helgen på vårt eget Hawaii!
    Nej, det känns kanske lite för långt, kallt och dyrt. Fast kanske ändå.

    /Magnus

    fastlandsguten svarade 18 år sedan 9 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • gurra1978

    Medlem
    28 april, 2006 vid 18:20

    Ökande mot kvällen utanför Fårö. Söndagen ser ju rätt fet ut. Sen verkar det bli sol också.

  • gurra1978

    Medlem
    28 april, 2006 vid 18:26

    Ökande mot kvällen utanför Fårö. Söndagen ser ju rätt fet ut. Sen verkar det bli sol också.

  • Oregistrerad

    Gäst
    28 april, 2006 vid 18:47

    Öland kommer att gå av fett…

  • oldschool

    Medlem
    28 april, 2006 vid 20:36

    Haha…öland gå av fett på den prognosen…det skulle jag vilja se! Kanske om du gillar ålebäck på halvtaskig onshore med knähöga vågor 🙂

  • donpedro

    Medlem
    28 april, 2006 vid 21:05

    Ja de kan nog bjudas på riktigt fin dans vid ekeviken på söndag. Klart ni ska åka över så långt ere inte…

  • mag

    Medlem
    28 april, 2006 vid 21:50

    1500 för färja med 2 pers! ska det behöva kosta så mycket?
    men sugen blir jag,

    Magnus

  • calle_b

    Medlem
    29 april, 2006 vid 11:30

    Voine, voine, detta ser helt makalöst ut, funkar Ekeviken på så mkt ost… Blir en rätt så brutal premiärdag med dyningar upp till 3 m enl. DMI… Lär rulla rätt fint:D

    Petter, fenan e putsad, quivverbagen checkad, jag är laddad. Vi får förhoppningsvis med en kamera(AV GRYM KVALITET, VIDEO) imorrn+fotograf…
    Den gula hjälmen kanske åker på imorrn 😉

    Läjter

  • calle_b

    Medlem
    30 april, 2006 vid 17:09

    OK! Inte många 3 m dyningar, inte en enda faktiskt, men en riktig skön halvsolig premiär vart det! Nu förstår man varför man håller på med denna “sport”. Helt mör i kroppen, glad som tusan efter en sköön måltid+ en Corona… Life is sweeet! Nöjd som tusan med SO-linjen jag införskaffat. 4.7:an passade ypperligt dagen, som innehöll babord segling med styrbord in(knöligt att bottensvänga med högern först…) Bordshöga vågor som inte bröt så fint, men nån liten ramp vart det på insidan av Sudersand/Fårö.

    JAG ÄLSKAR VINDSURFING!

  • donpedro

    Medlem
    30 april, 2006 vid 17:27

    Dock inte premiär för mig men en riktigt bra surfdag, förutom att fucking jävla lukt northsails gör segel som tunnare än ett cellmembran JÄVLA SKIT segel köp aldrig NS! Menmen lite trevlig segling vart de iaf hoppas på lika bra imorgon!

  • judo-freddan

    Medlem
    30 april, 2006 vid 22:14
    Calle_B wrote:
    OK! Inte många 3 m dyningar, inte en enda faktiskt, men en riktig skön halvsolig premiär vart det! Nu förstår man varför man håller på med denna “sport”. Helt mör i kroppen, glad som tusan efter en sköön måltid+ en Corona… Life is sweeet! Nöjd som tusan med SO-linjen jag införskaffat. 4.7:an passade ypperligt dagen, som innehöll babord segling med styrbord in(knöligt att bottensvänga med högern först…) Bordshöga vågor som inte bröt så fint, men nån liten ramp vart det på insidan av Sudersand/Fårö.

    JAG ÄLSKAR VINDSURFING!

    Blir det någonsin någon skjuts i vågorna på Sudersand? Var där i oktober och seglade klockren sideshore med 5,3. Vågor blev det men de bröt liksom aldrig ordentligt nog för att ge riktig vågridning. Blir det bättre vid starkare vind? Annars är ju stället en sååå perfekt vindsurfingspot så det inte finns. Den sandstranden går inte av för hackor..

  • calle_b

    Medlem
    30 april, 2006 vid 23:21

    Jag har vart där ett gäng ggr tidigare och aldrig skådat riktigt bra förutsättningar för vågridning. Vet ej vad det kan bero på, men idag var det Ostliga vindar vilket gör att vågorna har lite svårt att hitta in, plus att det ligger en liten skit ö i SO-läge från Sudersand, som förmodligen blockerar lite dyningar… Kan analysera detta ställe i evighet, men det är som du säger, den sandstranden går inte av för hackor. Skittrevligt plejs att fräsa runt på. Rekade senare under dagen Ekeviken, vilken var rätt så lik Sudersand. Fan att det inte var en klutt NORD i vinden…. Ajja, det kommer, förmodligen när jag är bättre förberedd, dvs inte premiär. Vi fick lite film från Sudersand idag, på mig och Donpedro, vilken kommer inom kort! Mysiga förhållanden, om än kallt. En situation där “händerna liksom ba´vill explodera” och man är oförmögen att snacka med någon på ca 2 min…. Fan va ont det gör, hade förträngt det där sen höstens bravader….

    Ajja, ha d gott-land

  • calle_b

    Medlem
    30 april, 2006 vid 23:24

    Aaah, vänta, i när jag läste mitt egna inlägg kom jag faktist på att Getwet postade en jävla bild från Sudersand för nått år sen, där vågorna var STOOORA.
    Så visst lär det hända att stället bjuder till, men idag var det trots ostlig 4.7:a inte mer än höft, om ens det. Film med fjantiga skutt kommer som sagt inom kort….

    Moj

  • judo-freddan

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 08:02
    Calle_B wrote:
    Aaah, vänta, i när jag läste mitt egna inlägg kom jag faktist på att Getwet postade en jävla bild från Sudersand för nått år sen, där vågorna var STOOORA.
    Så visst lär det hända att stället bjuder till, men idag var det trots ostlig 4.7:a inte mer än höft, om ens det. Film med fjantiga skutt kommer som sagt inom kort….

    Moj

    I knew it!:wink:

  • getwet

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 18:21
    Calle_B wrote:
    Aaah, vänta, i när jag läste mitt egna inlägg kom jag faktist på att Getwet postade en jävla bild från Sudersand för nått år sen, där vågorna var STOOORA.
    Så visst lär det hända att stället bjuder till, men idag var det trots ostlig 4.7:a inte mer än höft, om ens det. Film med fjantiga skutt kommer som sagt inom kort….

    Moj

    Dagen D minns jag mycket väl och då var det NV ca 20-22ms……Jag och Vind har seglate några ggr på Ekeviken i det största jag sett i Östersjön, så visst kan Ajkesvik leverera.
    Kommer man ut en bit så blir det mycket stort, man måste leta upp var vågorna finns (de bästa finns inte inne vid stranden) oftast en bit ut, antagligen beroende på bottenstrukturen.
    Vind och jag har haft magiska dagar helt ensamma på vattnet med riktigt stort en bit ut.

  • judo-freddan

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 18:24
    getwet wrote:
    Calle_B wrote:
    Aaah, vänta, i när jag läste mitt egna inlägg kom jag faktist på att Getwet postade en jävla bild från Sudersand för nått år sen, där vågorna var STOOORA.
    Så visst lär det hända att stället bjuder till, men idag var det trots ostlig 4.7:a inte mer än höft, om ens det. Film med fjantiga skutt kommer som sagt inom kort….

    Moj

    Dagen D minns jag mycket väl och då var det NV ca 20-22ms……

    NV?? På Sudersand? Måste varit Ekeviken va?!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland i helgen!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.