Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland i helgen!?

  • mag

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 18:34

    Gött!
    Vi kom aldrig dit, drog oss för kylan och kostnaden! Får bli en tur senare i år.

    /Magnus

  • getwet

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 04:54
    Judo-Freddan wrote:
    getwet wrote:
    Calle_B wrote:
    Aaah, vänta, i när jag läste mitt egna inlägg kom jag faktist på att Getwet postade en jävla bild från Sudersand för nått år sen, där vågorna var STOOORA.
    Så visst lär det hända att stället bjuder till, men idag var det trots ostlig 4.7:a inte mer än höft, om ens det. Film med fjantiga skutt kommer som sagt inom kort….

    Moj

    Dagen D minns jag mycket väl och då var det NV ca 20-22ms……

    NV?? På Sudersand? Måste varit Ekeviken va?!

    Sorry Freddan……..:blush: Hjärnsläpp, bilderna jag bifogade en gång i tiden var från Ekeviken så jag förväxlade lite. Minns även att jag lagt in bilder från Skalasand, kanske dom som man syftar på. När det gäller Sudersand så har jag heller aldrig upplevt något stort där.

  • calle_b

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 16:42

    Då kan vi alltså eventuellt, mayby, kanske, dra sista spiken i kistan och säga att Sudersand inte levererar så värst mkt vågor? Att Ekeviken levererar till och från har jag både sätt och hört… Själv vart jag förvånad att stället faktiskt fungerade på ren väst! Om än lite småbyigt nära stranden… Synd att vågorna inte vred in mer, vinden hade larvat sig från väst länge. Bifogar bild från senare delen av oktober, Ekeviken, 4.2…

  • Oregistrerad

    Gäst
    3 maj, 2006 vid 08:18
    Calle_B wrote:
    Då kan vi alltså eventuellt, mayby, kanske, dra sista spiken i kistan och säga att Sudersand inte levererar så värst mkt vågor? Att Ekeviken levererar till och från har jag både sätt och hört… Själv vart jag förvånad att stället faktiskt fungerade på ren väst! Om än lite småbyigt nära stranden… Synd att vågorna inte vred in mer, vinden hade larvat sig från väst länge. Bifogar bild från senare delen av oktober, Ekeviken, 4.2…

    Jg tror det beror på att vattnet söder om Fårö är betydligt grundare än norr om.

  • judo-freddan

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 08:43
    Oregistrerad wrote:
    Calle_B wrote:
    Då kan vi alltså eventuellt, mayby, kanske, dra sista spiken i kistan och säga att Sudersand inte levererar så värst mkt vågor? Att Ekeviken levererar till och från har jag både sätt och hört… Själv vart jag förvånad att stället faktiskt fungerade på ren väst! Om än lite småbyigt nära stranden… Synd att vågorna inte vred in mer, vinden hade larvat sig från väst länge. Bifogar bild från senare delen av oktober, Ekeviken, 4.2…

    Jg tror det beror på att vattnet söder om Fårö är betydligt grundare än norr om.

    Och det var jag som skrev detta.

  • fastlandsguten

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 10:01

    Skalasand bjuder på mycket bra vågor. Karlssons resturang peter står och pustar ut, hörde att han körde tow-in med sin jetski förra året vid ett rev utanför…:)

  • calle_b

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 14:26

    Ja, där kan det bli ruggigt fint. Har sett ett par äckliga bilder från kallsupen… Då var det helt makalöst på den stranden. Så vackert. Fett med tow in! Skoj! Har för mig att det ligger att rev rakt ut från sudersand som kan levera “stort+”

    Grymt

  • maca

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 17:47

    Var på Gotland i helgen, Holmhällar…utan bräda så klart! Typiskt, men det såg ut att gå riktigt fina vågor strax norr om en “stenig” vik med ett rev ut till en ö som jag inte minns namnet på. Någon som vindsurfat i de trakterna?

    Ett riktigt sommarparadis om möjlighet till surf ges…
    /André

  • fastlandsguten

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 06:14

    Jag tror stället du menar heter skvalpvik, har haft två bra tillfällen där.
    Det ligger nordost om holmhällar stranden, svårt att förklara. Men grymt fint!
    hälsar, Peter

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland i helgen!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.