Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland på fredag/lördag

  • Gotland på fredag/lördag

    Publicerad av rillo på 28 juli, 2009 vid 11:28

    Det ser ut att bli riktigt bra med vind på fredag och lördag på ön. Är här på semester, men vart ska man åka vid sydväst till väst, gärna ett ställe med lite vågor.

    /Rickard

    gifvars svarade 14 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • fastlandsguten

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 11:45

    Ireviken, kliv i mitt på stranden vid kanalen. Kör inte ner till badresturangen utan ta vänster vid nästa avfart efter den röda ladan/gården. Håll sedan höger och vänster där vägen delar sig i ett Y. Kör tills det tar stopp vid kättingen och parkera. Ta med extra mast 🙂 hälsar, Peter

  • gifvars

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 19:02

    Tjena.

    Vid sydväst skaru nog hålla ett öga på Skalasand och Sandviken.

    Mvh,
    -JG

  • evol

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 10:06

    hur funkar barshage på södra gotland? är det för mycket onshore eller

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    29 juli, 2009 vid 17:22

    Om man inte vill ta med sig extra master och inte vill ha så mycket vågor……Var åker man då ?

  • gustavl

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 19:18

    Västergarn funkar helt ok. Kör själv rätt mycket där. Annars Kovik om man vill ha plattvatten men där kan jag nästan garantera att du kommer få trängas med flertalet kajtare, om du inte kör på andra sidan dvs. (checka spotguiden)

    /GL

  • fastlandsguten

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 19:58

    Nu verkar det bli väst så skalasand eller Saxriv (Ar) kan blir bra att åka på.
    Kovik är vigt till kitarna så här på sommaren, det är packat med folk där.
    Men jag tror fortfarande på Ireviken, någon extra mast behövs inte 🙂

  • tall-jonny

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 22:36
    SolnaUrban;562407 wrote:
    Om man inte vill ta med sig extra master och inte vill ha så mycket vågor……Var åker man då ?

    Sandviken med insteg vid Sysne är perfekt, visst blir det vågor men det är förhållandevis snällt och beskedligt, inga extramaster således!
    Frugan var där idag och satte sin första vattenstart :smile:, Vi ses på vattnet på fredag!

  • musmagneten

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 09:36

    Gotlänningarnas favvoställe numero uno är det gotländskeklingande spottet Riivet Bästa riktningarna är vad jag tror S-SV.

  • ola-h

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 09:49

    Är själv på Gotland och har spanat lite bottenkurvor och tror jag seglar vid någon av uddarna öster om rivet på fredag. Det är kanske det som heter Barshage?

  • rillo

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 16:02

    Tack för alla tips.. Tror det lutar åt Sandviken norr om Ljugarn, om det är det Sandviken som tas upp i ddenna tråd. Hoppas,hoppas,hoppas att det blåser imorgon.
    Surt att det inte drog igång något idag som det utlovades för ett par dagar sen.
    Ses på vattnet imorgon

    /Rillo

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    30 juli, 2009 vid 17:53

    Jag tackar också !

  • irieman

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 19:41

    Funderar också på Sandviken imorgon, hoppas det inte blir för mycket väst bara. Man kliver alltså bäst i vid Sysne? Är det udden alltså vid fiskebodarna? Annars är jag också sugen på Rivet, men är det inte grymt strömt där som det är vid Holmhällar?

    Irie Man

  • gifvars

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 20:19

    Häälit, tack för alla Gotlandstips!
    Mvh,
    -JG

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland på fredag/lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.