Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotlandsvarning – ställ in era möten!

  • irieman

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 19:03

    @Jesper B 726415 wrote:

    Konstig tråden blev – nu sitter jag på färgan med en kaffe. Ingen stress, inget stök, bara en lite lätt kittlande känsla i magen. En massa lyxproblem som vilket spot morgonsurfet ska avnjutas på… Tror jag vet vart jag ställer kursen med Humlan. Tur jag ställde in alla möten i morgon. Det blir bra det här.

    /JB

    PS: Inte för sent. Det går en färga strax före lunch i morgon.

    Grymt! Skulle vilja komma iväg jag med men vete tusan om det går. Ser ju bra ut hela veckan som kommer.

  • svenne

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 21:34

    @Fjant 726413 wrote:

    Svenne, jag kan ge en snabbkurs i hur man använder en förlängare, du verkar fått det om “bak”foten. Föredrar du sdm eller rdm?
    /Mackan

    Berätta gärna, det är säkert fler som vill veta hur du tänker.

    Jesper, du flyttade väl inte mötena till tisdag?

  • orry

    Medlem
    19 augusti, 2014 vid 20:24

    JB, kan man få en update? Proggen för idag såg grym ut, vind såg ut att vara riktigt bra idag. Hur bar var det?

  • dr-masse

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 06:15

    Enligt säkra källor – det var bra och är bra.

  • challgren

    Medlem
    20 augusti, 2014 vid 20:10

    Det var bra…

    [video=vimeo;103942735]https://vimeo.com/103942735[/video]

  • jesper-b

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 05:50

    Så sitter jag här på färgan igen, efter tre helt fantastiska Gotlandsdagar. Blev så sjukt mycket och bra surf och vindsurf att jag till och med ändrade dagens eftermiddagsfärja hem till morgonfärgan. Visst – det blir en fin dag även idag, denna fantastiska omgång med vind och vågor, och kanske skulle jag kunna skaka liv i kroppen för ännu ett par sessions, men jag är så förbannat mer än nöjd. En fulldag surf på fåröfyr, två extremt packade vågseglingsdagar i hagen, sudret. Två ändar av Gotland, två olika scener, två olika kulturer, men ändå med otroligt mycket gemensamt: Kärleken till havet, vågorna, carvande svängar… Att hagen dessutom levererade det bästa tänkabara i vågseglingsväg, i vart fall i Sverige i går seneftermiddag/kväll, med så fantastiska vågor, perfekt vind och sååååååååååå många helt översköna, glada tokrippande vågseglingsgubbar, det gör mig så löjlgt nöjd man kan bli. Hem till den andra verkligheten TIDIGARE än utlovat, bara det än prestation. Och dessutom mer än nöjd med det. Shit så trött min kropp e. Tjosan så harmonisk min själ är!

    /JB

  • jesper-b

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 05:58

    Bara en av många tagna bilder:

  • mexi_

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 06:08

    Gotland rules!

  • irieman

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 06:43

    @Jesper B 726681 wrote:

    Så sitter jag här på färgan igen, efter tre helt fantastiska Gotlandsdagar. Blev så sjukt mycket och bra surf och vindsurf att jag till och med ändrade dagens eftermiddagsfärja hem till morgonfärgan. Visst – det blir en fin dag även idag, denna fantastiska omgång med vind och vågor, och kanske skulle jag kunna skaka liv i kroppen för ännu ett par sessions, men jag är så förbannat mer än nöjd. En fulldag surf på fåröfyr, två extremt packade vågseglingsdagar i hagen, sudret. Två ändar av Gotland, två olika scener, två olika kulturer, men ändå med otroligt mycket gemensamt: Kärleken till havet, vågorna, carvande svängar… Att hagen dessutom levererade det bästa tänkabara i vågseglingsväg, i vart fall i Sverige i går seneftermiddag/kväll, med så fantastiska vågor, perfekt vind och sååååååååååå många helt översköna, glada tokrippande vågseglingsgubbar, det gör mig så löjlgt nöjd man kan bli. Hem till den andra verkligheten TIDIGARE än utlovat, bara det än prestation. Och dessutom mer än nöjd med det. Shit så trött min kropp e. Tjosan så harmonisk min själ är!

    /JB

    Shit låter ju grymt bra! Hade velat vara där men jag kom inte iväg den här gången, blev Torö istället.
    Grymma segel förresten, Firelightsen, har hunnit köra en del med dom i sommar! 🙂

  • perrapops

    Medlem
    21 augusti, 2014 vid 08:39

    Ja vilken otroligt rolig session igår! Det var den absolut bästa dagen i år! Så jäkla många duktiga och sköna surfare. Idag har vi kört 5.3 och några har kört 5.0. Riktig myssegling idag, men det förtjänar kroppen efter gårdagens fullpower! Hoppas på en fortsatt grym säsong, och på att det fortsätter att komma en massa sköningar till öjn!

  • jesper-b

    Medlem
    23 augusti, 2014 vid 08:56

    Jag kan inte riktigt släppa denna trip. Vet inte om jag orkar bli så där riktigt poetisk för att beskriva den i ord. Men jag tänkte att det var ju löjligt mycket kameror och togs bilder hela tiden. Nog måste det finnas en hel del på Pers extremt långa våg, på Challis stenhårda carv, på Calles signatur air, på Tomas rippande på sitt sjukt outofthebox-hembygge, på Jonas tunga bottomturns, på…. jag på hela gängets framfart i dessa underbara vågor?

    Länsa minnsekorten och nöj er inte med allehanda mer privata sidor – dela med er av vår smått heliga onsdagseftermiddag!

    /JB

  • sailortrash

    Medlem
    23 augusti, 2014 vid 09:20

    ja jag vill se! kanske blir det gotland istället för öland nästa gång…

  • fastlandsguten

    Medlem
    24 augusti, 2014 vid 16:45

    Dala och Göran sitter på ett helt gäng, ska se om dom inte vaknar till snart…

  • gamberg

    Medlem
    25 augusti, 2014 vid 06:51

    Det ser ut som att Gotland kanske går av i veckan igen.. Enl guru mfl så ser det ok ut tisdag till och med torsdag, kanske även fredag.. Någon som ska åka?
    Jag tänkte åka över ikväll iaf, och ville bara kolla så man inte blir ensam på vattnet? Har inte seglat där förr men visst är väl öborna ganska aktiva vad gäller vindsurfing?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotlandsvarning – ställ in era möten!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.