Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gott nytt år = ett år som börjar så här:

  • Gott nytt år = ett år som börjar så här:

    Publicerad av bananen på 29 december, 2006 vid 11:45

    Østersøen, indre danske farvande og Skagerrak
    Lørdag

    Kuling fra syd, 13 til 18 m/s, til natten drejende sydvest, 10 til 15 m/s.

    Søndag
    Op til kuling omkring sydvest, 10 til 15 m/s, til natten 15 til 20 m/s.

    Mandag
    Kuling fra sydvest og vest, 15 til 20 m/s, en overgang op til 23 m/s, til natten aftagende.

    Tirsdag
    Kuling omkring vest, 13 til 18 m/s, drejende nordvest og aftagende til 5 til 10 m/s.


    M.a.o., hur är status på vikingarna i skåne? Är det någon som skall ut nåt? Funderar själv på ett soft-surf i Lomma – Habo imorgon och ett hardcore surf på Måndag, kanske kommer Skanör att funka. Vore detta inte en bra inledning på det nya året? Temperaturen skall visst stiga upp mot 10 grader igen.

    Kom igen nu. Jag vill ha många svar på det här. Bara positiva inlägg med löften om en helnykter nyårsafton etc

    gurra1978 svarade 17 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • gurra1978

    Medlem
    29 december, 2006 vid 11:56

    Det drar igång rejält! Jag är på varje dag from 1 jan. Är det några mer som vill börja år 2007 med 3.7 i Apelviken :blush: Kan även tänka mig att åka ner till Skåne och testa lite nya spots. Inte kul att köra ensam nu.

  • lars_k

    Medlem
    29 december, 2006 vid 12:02

    Tänker köra Lejet imorrn, och Apel på måndag. Har en ny planka som ska testas! Tyvärr missar jag fortsättningen på prognosen pga en SA-resa… 😉

  • gurra1978

    Medlem
    29 december, 2006 vid 12:38
    Lars_K;356426 wrote:
    Tänker köra Lejet imorrn, och Apel på måndag. Har en ny planka som ska testas! Tyvärr missar jag fortsättningen på prognosen pga en SA-resa… 😉

    Bra, då syns vi på måndag i Apelviken. Jag har laddat upp inför vintersäsongen med nya daKine Coldwater Mitts. Mina förra har slitits hårt efter en blåsig “höst”. De är till salu, lätt begagnade 😉

  • lars_k

    Medlem
    29 december, 2006 vid 12:55

    Åfan, ser ut som de tätar lite dåligt… 😉
    Mina är fortfarande knappt använda men de lär väl få visa vad de går för imorgon.

  • wind-lover

    Medlem
    29 december, 2006 vid 13:28

    @bananen 356420 wrote:

    Østersøen, indre danske farvande og Skagerrak
    Lørdag

    Kuling fra syd, 13 til 18 m/s, til natten drejende sydvest, 10 til 15 m/s.

    Søndag
    Op til kuling omkring sydvest, 10 til 15 m/s, til natten 15 til 20 m/s.

    Mandag
    Kuling fra sydvest og vest, 15 til 20 m/s, en overgang op til 23 m/s, til natten aftagende.

    Tirsdag
    Kuling omkring vest, 13 til 18 m/s, drejende nordvest og aftagende til 5 til 10 m/s.


    M.a.o., hur är status på vikingarna i skåne? Är det någon som skall ut nåt? Funderar själv på ett soft-surf i Lomma – Habo imorgon och ett hardcore surf på Måndag, kanske kommer Skanör att funka. Vore detta inte en bra inledning på det nya året? Temperaturen skall visst stiga upp mot 10 grader igen.

    Kom igen nu. Jag vill ha många svar på det här. Bara positiva inlägg med löften om en helnykter nyårsafton etc

    JAAA, riktigt bra start på detta året 😀
    Själv så kommer jag köra i habo/lomma också!
    ses på vattnet:laugh:

  • danneman

    Medlem
    29 december, 2006 vid 13:38

    tt i mån nån?

  • callep

    Medlem
    29 december, 2006 vid 13:58

    @Dannnek 356443 wrote:

    tt i mån nån?

    så hårt ! d kommer gå av imon i tt

  • Oregistrerade

    Gäst
    29 december, 2006 vid 19:09

    Någon som ska segla i Halmstad i morgon. Prognosen ser ju grymt bra ut för Vilhärad.

    Fredrik

  • bananen

    Medlem
    31 december, 2006 vid 08:54

    Åh va vi hade det bra i Habo igår. Fullt drag i 4.2. Fick lite självförtroende och laddar för mer surf imorgon.

    Antar att de som seglade igår är ute och rippar även idag, men kan man få lite rapporter från västkusten? Gissar att tex Gurra var ute i äppleviken. Hur was it?

  • donpedro

    Medlem
    31 december, 2006 vid 08:57

    @gurra1978 356431 wrote:

    Bra, då syns vi på måndag i Apelviken. Jag har laddat upp inför vintersäsongen med nya daKine Coldwater Mitts. Mina förra har slitits hårt efter en blåsig “höst”. De är till salu, lätt begagnade 😉

    VAr fick du tag på dina nya mittens? Mina e oxå slut men vet inte vart jag får tag på nya.

  • gurra1978

    Medlem
    31 december, 2006 vid 10:18
    bananen;356743 wrote:
    Gissar att tex Gurra var ute i äppleviken. Hur was it?

    Jag körde tyvärr inte. Satt i en bil på motorvägen från Stockholm och vinglade fram och tillbaka på vägbanan. Antar att det var rätt bra igår. Nu blåser det ju bra också, ska sticka ut en sväng om jag hinner. Men morgondagen gäller stenhårt.

    VAr fick du tag på dina nya mittens? Mina e oxå slut men vet inte vart jag får tag på nya

    Jag köpte dem på svarta marknaden mitt på skumma södermalm i Stockholm. De är så svåra att få tag på så man måste ha kontakter :smirk: Tyvärr fick jag nöja mig med en large och en medium, men vad gör man inte för att få köra i vinter 😀

  • lars_k

    Medlem
    31 december, 2006 vid 10:45

    Körde 3 timmar Lejet. Suveränt. Nära sideshore och dryg gubbe! Klippta Biltema funkade bra.
    Imorgon e.m. blir det Apel och 3.4! =)

  • manno

    Medlem
    31 december, 2006 vid 12:06

    Tar nog brädan och 4.2an och traskar ner till dogge imorgon, its naajjjs

  • gurra1978

    Medlem
    31 december, 2006 vid 14:23

    Vilket nyår! 8 grader och sol och 4.7-5.2 förhållanden idag. Man kan ju tro att det är sommar på bilden som jag tog idag. Imorgon rockar vi! Ska försöka få med mig frugan och filma lite.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gott nytt år = ett år som börjar så här:

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.