• marden

    Medlem
    18 november, 2012 vid 22:47

    det beror på om du menar den svenska rankingen eller farter gjorda i sverige ?
    har inget emot AB men vill inte ligga 13kn efter 🙂 utan då vill jag se hans fart från hollandsstrippen på den listan..
    samt min från haga o inte LF utan den får jag leta efter i världslistan…

  • kevlarsjal

    Medlem
    19 november, 2012 vid 06:20

    Kanske inte riktigt rätt tråd men jag skulle gärna vilja se ytterligare en “gren” för oss som tycker det är roligt att köra lite längre än en nautisk. Timmen är bra men något mer hade varit kul. Gärna något som inkluderar ett visst antal gippar. Har inte riktigt kommit på något bra koncept än men någon annan kanske har ideér?

  • mattias-j

    Medlem
    19 november, 2012 vid 06:59

    Precis Mården, svenska farter på svenska vatten. Övrigt på overall/världen….

  • jester

    Medlem
    19 november, 2012 vid 07:02

    Eller möjlighet att själv kunna välja innehåll i en “ruta”. Jag är ju mer intresserad av hur folk kör i TT än i dammen. Är ju lika stor skillnad TT <-> Dammen som Dammen <-> Luderitz.

  • mattias-j

    Medlem
    19 november, 2012 vid 07:55

    @Jester 703551 wrote:

    Eller möjlighet att själv kunna välja innehåll i en “ruta”. Jag är ju mer intresserad av hur folk kör i TT än i dammen. Är ju lika stor skillnad TT <-> Dammen som Dammen <-> Luderitz.

    Precis, egna parametrar….

  • glader

    Medlem
    19 november, 2012 vid 09:51

    @Mattias J 703539 wrote:

    Jag ser mycket hellre AA och AB högst upp på rankingen, där dom hör hemma. Hoppas att Dunken också kan slå sig in i toppen, om han nu får hjälp att posta….

    Så extremt sant! Att Albeau nu ligger överst är väl det bästa som kunde hända för sitens trovärdighet.

    Håller med majoriteten här: Inga olika grenar men gärna lite enklare “localization” om man vill jämföra sig med andra i sin närhet.

    Skall det vara olika grenar på första sidan tycker jag att den ena skall vara “över 45år, tunnhårig, under 75kg, endast surf i Fiskebäck” och sedan en “övrigt”. 🙂 Ja, det blir verkligen löjligt när man försöker dela in i klasser för att det skall gynna en själv.

  • tobhed

    Medlem
    19 november, 2012 vid 12:47

    @Mattias J 703539 wrote:

    Det är ju det som är mitt mål. Tanken jag har är att när vi svenskar loggar in så ser vi den svenska rankingen överst, sedan världen/overall, mindre lista på PB och sist månadsranking precis som nu. Jag är absolut inte för att som Kreisel vill att vi ska ha en open water och en canal ranking, trams… Bara för att han och Jacques inte ligger överst längre.–:tongue: Jag ser mycket hellre AA och AB högst upp på rankingen, där dom hör hemma. Hoppas att Dunken också kan slå sig in i toppen, om han nu får hjälp att posta…. I övrigt vill inte jag föreslå någon ändring, bara att det nationella blir lite mer visuellt. Sen att man som goldmember själv kan ställa in vilka parametrar man vill ska synas på sin egen startsida.

    Vad tror ni, kan detta vara Sveriges förslag?

    Låter kanon! Att få tillbaka den nationella rankingen igen på första sidan igen hade varit kul (den fanns där för nåt år sedan)

  • faster

    Medlem
    19 november, 2012 vid 18:24

    Instämmer med övriga i tråden, alla har olika förutsättningar.

  • mick

    Medlem
    19 november, 2012 vid 21:24

    Jag tycker ditt förslag låter prima, Jilde.

  • davven

    Medlem
    20 november, 2012 vid 18:01

    Håller med Mattias, dock funderar jag på om inte site:n är i behov av en
    gallring på rankinglistan. Det finns massa gamla resultat körda med äldre Garmin
    som sägs vara ökända för spikar, eller blir filen tillsnyggad så pass bra
    av gp3s egna system så att man kan gämföra dessa resultat med en nyare gt-31.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.