gps app och skal till mobil

This topic has 14 svar, 9 deltagare, and was last updated 3 years, 8 months sedan by  John.

• Författare
     sailortrash 
    Deltagare

Hej

jag undrar ifall det är ngn som kör med en fungerande gps-app samt skal till smarrtphone av bra kvalité..?

/M

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Har laddat ner appen Windrace. Hunnit prova vid ett tillfälle och den verkar funka fint. Appen har många olika möjligheter och är gratis. Förvarar mobilen i en “påse” från Silva i bröstfickan på flytvästen.

sailortrash 
    Deltagare

Ok
    Tack för tipset. Den verkar inte finnas till Apple dock. Men jag hittade flera Gps appar för bilar, det lär ju funka. Man får väl testa lite olika..s

Jester 
    Deltagare

Nu kör du ju Apple, men kan vara värt att denna finns för Android-lurar: http://www.gps-logit.com/gpslogit.html

sailortrash 
    Deltagare

Dax att Konvertera till android…

Och alla kör Aquapack eller plastpåse? Inge värt att lägga 500:- på ett skal…

Voivoi 
    Medlem

Jag kör med Walkmeter till iPhone 6 och ett skal som är vattentät, skal från kjell och kommpany, spårar dit åk samt du får hastigheten.
    Funkar fint se bild.
    05c3f180f0db63bbcd86500e834ee743.png

Skickat från min iPhone med Tapatalk

sailortrash 
    Deltagare

ok, tack för tipset. Det for nog bli ett skal (hårt) plus en påse, appar verkar det finnas gott om.

davven 
    Deltagare

Jag kör gps logit och ett vattenskyddat fodral från claes ohlsson. Billigare än aqua pack. Går dock ej fästa det fodralet.. Samsung galaxy xcover 3. Men xcover 4 är precis släppt ip68 klassad och bättre på allt annat. Lite dåligt att det bara är ip67 i trean. Man vet inte vad som händer om den luren får bada rejält.. 😎
    Funkar bra än sålänge..

sailortrash 
    Deltagare

Jag funderar på ett skal som tydligen tål 5 m djup, vilket är mer än IP68 som är 2 m. 2 m innebär i princip att man kan duscha med den, så då borde 5 m borga för en tur på sjön. + några påsar kanske den klara en vurpa i planing…

Tyvärr kostar den 700:- så man kanske kör ett par vanliga plast ändå (typ 5-6 st…)

Jester 
    Deltagare

Då jag var resultatansvarig för dom svenska speedtävlingarna i många år så har jag sett många GPSer som varit mer eller mindre blöta trots att dom legat i AquaPac. Så var lite försiktiga är mitt råd… 🙂

sailortrash 
    Deltagare

jo kan liksom tänka mig det…inte mkt som är byggt för krasch i vatten.

Caramba 
    Deltagare

Angående app. När jag flög ballong använde jag mig av motion x , funkade bra.

Sundheden 
    Deltagare

Ni som provat diverse gps-appar… Vet ni om man även kan exportera gps-logar till PCn?
    Varför jag undrar är för jag vill föra in dom i Garmins video-redigerare Virb för att få alla parametrar över videon.

Marden 
    Deltagare

Ja kan du nog göra på dom allra flesta.

John 
    Deltagare
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account