Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

  • windmiller

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 18:09

    Så nu har jag V1.4 B0803T, hoppas att det inte hänger sig nu då.
    Jag gick in på navigation innan jag hade satelitkontakt, och då sket det sig i lådan.

    Så den versionen av 1.3 jag hade va inte så stabil i alla fall..

    Babel är open source också, så det är bara att hjälpa till och utveckla den om man vill och är intresserad.. vilket jag är.

  • jester

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 18:34

    Varför skulle jag vilja ladda upp data i min GPS? För det vi använder våra GPSer till så är det oerhört mycket bättre att använda SD-kort.

    Hoppas iaf att din GPS sköter sig nu med senaste programvaran!

  • windmiller

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 18:44
    Jester;623921 wrote:
    Varför skulle jag vilja ladda upp data i min GPS? För det vi använder våra GPSer till så är det oerhört mycket bättre att använda SD-kort.

    Hoppas iaf att din GPS sköter sig nu med senaste programvaran!

    Ja, förlåt.. det va dumt att berätta om detta. :shocked:

    Tack, ja jag hoppas det..

  • jester

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 20:14

    Inte dumt, bara irrelevant… 🙂

  • windmiller

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 06:26
    Jester;623948 wrote:
    Inte dumt, bara irrelevant… 🙂

    Topic på denna tråd var: “GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)”
    Vilket inte har någonting riktigt med vad “du använder GPS till” att göra, utan just bara GPS.

    Sen kan man inte jämföra firmware med OP som Windows till din dator,
    firmware är firmware, ska det jämföras med någonting till din dator så är det firmware till BIOSet på din dator.

    Ska vi vara petiga så ska vi.. då får du ändra topic till att det handlar om GPSen till det du använder den till om det är så viktigt för dig.

  • tbsurf

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 08:12

    Om man kör dubbla bör väl båda ha samma firmware eller? Har man sen tidigare en med 1.2 och köper en till så får man just nu en med 1.4. Jag vet inte vad som gäller men jag tycker att det låter vettigt, men det kanske är onödigt.
    Vad säger du windmiller?

  • jester

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 08:42

    Jag försöker alltid köra med senaste firmware/SP oavsett vilken teknisk pryl jag använder. Är det programvara involverat så kommer det att finnas buggar. i 99 fall av 100 är en uppdaterad programvara bättre än den tidigare…

  • windmiller

    Medlem
    4 augusti, 2010 vid 20:52
    tbsurf;624004 wrote:
    Om man kör dubbla bör väl båda ha samma firmware eller? Har man sen tidigare en med 1.2 och köper en till så får man just nu en med 1.4. Jag vet inte vad som gäller men jag tycker att det låter vettigt, men det kanske är onödigt.
    Vad säger du windmiller?

    Det kan vara bra att ha likadana firmware versioner på båda då 1.2 och 1.4 har många förändringar så du även får samma loggnings storlek på båda, då även detta skiljer sig mellan 1.2 och 1.4. Om du nu använder det interna minnet för loggning. Dock är nogrannheten och hastigheten densamma genom samtliga versioner.

    Om du har två där du har 1.2 och 1.4 så ska du klart uppdatera till 1.4 på båda.
    Själv tog jag steget till GT31_FW_V1.4B0803T.S då jag innan detta hann nagga gå på 1.3 som tydligen var ett kort mellansteg i tron om att de hade fixat låsningen av GPSen.

    Dock är inte alltid senaste versionen det bästa valet..
    Man brukar vänta med uppdatering till en nyare version där fler nya funktioner är inkluderade, tills buggrapporter har kommit in på dessa och blivit tillrättade i en ännu nyare version då dessa inte brukar inkludera flera nya funktioner utan bara rättelser. Det är det bästa för användaren att göra så, men utvecklare tycker inte om det då de vill att användare ska krash testa den senaste versionen för att få in buggrapporterna. :ooo:

    Bla bla bla..

    Men allt är klart upp till var och en.. 🙂

  • jester

    Medlem
    3 februari, 2011 vid 15:14

    Har lagt första inlägget i denna tråd som en wiki-artikel, och har lagt en länk till denna ovanför det vanliga forumet. Därför försvinner statusen “Viktigt” (klistrad mao) på detta inlägg.

  • 40knots

    Medlem
    22 september, 2013 vid 20:13

    Hej, Im back :). Har haft lite paus med speed surfningen de senaste åren och nu då jag hittade min BGT-31 visade det sig att den hade blivit råddig. Den laddade helt bra men sedan hoppade den mellan menyer och låste sig och sedan så gick den inte att stänga av. Undrar vad det kan vara för fel…. Anyway, köppte en ny GT-31 så Im back in business. Det tog ett tag för mig att hitta inställningarna här i tråden. Sida 6 tror jag eller var det 7. Kunde vara bra att ha dessa någonstans mera lätt tillgängliga. Bara en tanke….

  • billie

    Medlem
    23 september, 2013 vid 07:36

    Jag köpte nyss nya ifrån Aquapac International Ltd
    Medium Armband Case 217 för en gps
    Large Armband Case 218 stora för två gps

  • raggarn

    Medlem
    25 september, 2013 vid 18:18

    Gokväll speedsters….en liten undran..?? kör Amaryllo och kollar mot era värden på sid 7..
    och hittar det mesta men har en post under settings som lyder DOP..??
    Doppler el?? värdet kan ställas in mellan 0-50 …?? ska den stå på 0 el vad…??
    nå´n som vet..?

  • jester

    Medlem
    26 september, 2013 vid 07:26

    Låt den vara oförändrad bara.

  • raggarn

    Medlem
    26 september, 2013 vid 09:16

    @Jester 716498 wrote:

    Låt den vara oförändrad bara.

    om de va svar till mig…..?? värdet va 0 från början..så då får den stå kvar där.!!??

    och tack

  • jester

    Medlem
    26 september, 2013 vid 09:40

    @Raggarn 716507 wrote:

    om de va svar till mig…..?? värdet va 0 från början..så då får den stå kvar där.!!??

    och tack

    Japp, det var dig jag menade… Blev lite tokigt när den hamnade på ny sida… 🙂

Sida 11 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.