Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

  • billie

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 06:46

    Det finns ingen ny firmware till GT31. Utan den installerade är det som gäller.
    Försök inte att installera något annat Då kan man få problem med att apparaten slutar fungera.(Men det går att fixa det med.)

  • klang

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 06:49

    Den är nog identisk till GT-11:an med skillnad till GPS chippet som gör den lite snabbare att hitta satteliter (vad jag förstått).

    Lekte lite med speed genie igår, väldigt hjälpsam liten sak. Man kan se sina senaste 10s repor i en lång lista. Grymt effektivt för att avgöra om det är dags att avsluta dagen eller plocka en sista repa…

  • jester

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 06:58

    Tänk på att tömma speed-genie-listorna innan ny session. Och använd då Clear, inte Reset (reset tömmer bara displayen)

  • bjornen

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:05

    Passar på att fråga lite: När jag ställer in displayvisningen på 10s max average så börjar fältet att växla mellan olika information när jag börjar segla. Kan man ställa in så att displayvisningen bara visar senaste 10s max average

    //Björn

  • jester

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:25

    Ja, det funkar på GT11, iaf.. Kan vara så enkelt att du kommit åt styrpinnen ute på vattnet.. Jag använder en solikon-bricka för att förhindra detta.

  • billie

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:30

    @Bjornen 475636 wrote:

    Passar på att fråga lite: När jag ställer in displayvisningen på 10s max average så börjar fältet att växla mellan olika information när jag börjar segla. Kan man ställa in så att displayvisningen bara visar senaste 10s max average

    //Björn

    Jag hade ungefär samma problem med min gt31. Låste på maxfart (key locked)men efter ett tag så började displayen rotera i alla fall. Det löste sig med att sätta speed genie till ett högre värde på max hastighet. Då växlade inte enheten.

  • klint

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 19:41

    Hur synkar jag min GT 31 med Google Earth? Måste jag ha pro eller plus varianten eller fínns det något sätt att kringgå detta?

    http://earth.google.com/userguide/v4/ug_gps.html#import

    / Andy

  • jester

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 21:36

    Det absolut lättaste är att köra senaste GPSResults, ladda din fil och välja File/Google Earth (TM) overlay…

    Annars får du spara om filen till ett textbaserat format, tex gpx-formatet.

  • klint

    Medlem
    20 juni, 2008 vid 06:04

    Ah, perfekt. Tackar!

  • jfr007

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 17:19

    @Surferboy 469669 wrote:

    Precis som Jesper säger är det Aquapack modell 212 som gäller nu. Vill bara förtydliga…

    Jag har precis fått hem en 212 och den är ju stor som ett hus! Man får in åtminstone två BGT31or i den. Jag kan ju inte segla runt med en ryggsäck på armen. Vad får er att tro att 210an inte räcker gott och väl?

    Art. nr 210 Small Armband Case längd: 155 mm omkrets 155 mm.
    Art. nr 212 Large Armband Case längd: 180 mm omkrets 190 mm.

  • jester

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 07:55

    Upp!

    Vi behöver en egen moderator på speed-forumet… Så vi själva kan klistra trådar o dylikt…

  • badjanne

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 10:09

    @JFR007 477032 wrote:

    Jag har precis fått hem en 212 och den är ju stor som ett hus! Man får in åtminstone två BGT31or i den. Jag kan ju inte segla runt med en ryggsäck på armen. Vad får er att tro att 210an inte räcker gott och väl?

    Art. nr 210 Small Armband Case längd: 155 mm omkrets 155 mm.
    Art. nr 212 Large Armband Case längd: 180 mm omkrets 190 mm.

    Håller verkligen med om 212:an.
    Men det är nog tänkt att man skall ta med en pilsner i den oxå

  • carl-r

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 21:16

    Jag hoppas få min GT-31’a i morgon, och sitter och kollar på programmen lite. Det står att det följer med “gratisprogram”: gps-results och RealSpeed å 2 mindre intressanta program. Det verkar som att RealSpeed är gratis, men GPS-results verkar ju vara shareware men det är omöjligt att få reda på vad det kostar? För jag antar att det inte följer med licenser med GPS’en utan bara en skiva med programmen?

  • nlc

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 04:28

    GPS results kostar typ 29 euros, betalas via PayPal

  • jester

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 06:30

    RealSpeed är inte gratis det heller, utan man skall betala vad man anser sig ha råd med, typ:

    Note that RealSpeed provides a lot of nice features for very little cost. The cost is only 20 Euro (about $28 AUD) and payment is simple via PayPal. You can use your credit card and you don’t need a PayPal account to use the PayPal link. But if you are struggling to pay this amount then simply enter the amount you can afford along with a brief comment about your circumstances.

    Men vet inte vad som följer med GPSen.. Kanske är en skarp version?

    Hur som haver, så förtjänar gubbarna ett par kronor för sitt arbete… Glöm inte att GPSar Pro finns oxå. Men jag föredrar GPSResults pga att det är enkelt handhavande.

Sida 2 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.